برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۵۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

حسین مسگرانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با اشاره به این مطلب که رمضان دانشگاه خودسازی انسان است، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای سنجش اعمال است که باید در این ماه از تک تک لحظه‌ها و ثانیه‌های آن برای معنویت‌سازی و عبادت خالصانه با خدای متعال بهره ببریم.

وی با اشاره به این مطلب که همانگونه که رمضان بهار قرآن است، ادامه داد: باید از معنویت این ماه برای شادابی و طراوت روح استفاده کرد تا از تاریکی رها شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر این مطلب که ماه رمضان پر خیرو برکت‌ترین ماه است که سرنوشت یک ساله ما در شب‌های قدر این ماه معین می‌شود، ادامه داد: همه ساله همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی در این ایام در سراسر استان با حمایت این اداره کل برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان این نکته که فعالیت ۲۰ ساله جزء‌خوانی قرآن کریم در محل مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان سابقه ای کم نظیر در کشور دارد، افزود: جلسات تفسیر قرآن کریم توسط ائمه جمعه و جماعات استان، جلسات جزءخوانی قرآن با حضور قاریان ممتاز ملی، بین‌المللی و استانی در حال برگزاری است.

وی برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ویژه مناطق حاشیه نشین شهرستان‌های استان، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور استاد احمدی وفا در سطح شهرستان‌های استان و برگزاری کارگاه‌های شرح و تبیین خطبه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، ویژه مناطق حاشیه نشین شهرستان ‌ای استان را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا تا پایان ماه مبارک رمضان برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار