خبرهای داغ:
حجت الاسلام دیلم:

عمل به قرآن و معارف قرآنی باید اولویت اصلی ما در زندگی باشد

معاون عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گفت: روزه واقعی آن است که انسان، جوارحش هم روزه باشد و مواظب چشم و گوش و دهان خود باشد چرا که روزه در ماه مبارک رمضان ترک منهیات است.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۳۱
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

عمل به قرآن و معارف قرآنی باید اولویت اصلی ما در زندگی باشد

حجت الاسلام ابوالفضل دیلم معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: ماه رمضان ماهی است که شما به مهمانی خداوند متعال فرا خوانده و دعوت شده اید.

وی افزود: روزه باید در باب خودسازی و تهذیب نفس و اراده قوی در ترک گناه باشد. ملتها و ادیان دیگر در گذشته روزه داشته اند ولی به این صورت که سی روز باشد نبوده است و شرایط خودش را داشته است.

دیلم اظهار داشت: شکم گرسنه و خالی رقت قلب می آورد و انسان را به خدا نزدیک می کند هر کس به هر جایی رسیده است با زر و زیور نبوده و مطمئنا حداقل ها را در اختیار داشته است.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا عنوان کرد: روزه واقعی آن است که انسان، جوارحش هم روزه باشد و مواظب چشم و گوش و دهان خود باشد چرا که روزه در ماه مبارک رمضان ترک منهیات است زیرا انسان جرأت به گناه و معصیت پیدا نمی کند و به مقام عنداللهی می رسد.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به فرازی از دعای افتتاح گفت: برای حل شدن مشکلات پشتوانه ای مانند خداوند نیاز داریم چون خداوند می فرماید: ای بنده؛ بیا من شنوای صحبتت هستم.

وی اذعان داشت: همیشه قرائت قرآن برکات خودش را دارد، حتی نگاه کردن به قرآن، تدبر در قرآن، صوت قرآن، گوش دادن به قرآن ثواب دارد، عمل به قرآن و معارف قرآنی باید امروزه اولویت اصلی ما در زندگی باشد و انشاالله قرآن دست همه ما را در برابر کید و شیطنت دشمنان بگیرد.

دیلم افزود: قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان ثواب قرائت کل قرآن را دارد، در ماه مبارک رمضان همه اعمال ما عبادت است و حتی نفس کشیدن در این ماه تسبیح است. دعا در این ماه آثار و برکات زیادی دارد و بر همین اساس است که خداوند می فرماید همیشه دعا کنید.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در پایان اظهار داشت: انقلاب ما با دیگر انقلابها فرق دارد، ما می دانیم که انقلاب اسلامی ما با مهندسی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و در ادامه با رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با قرآن بوده است و این چرخه تا انقلاب حضرت قائم(عج) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار