خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

۲۶ بقعه متبرکه استان قزوین میزبان طرح ضیافت الهی هستند

حجت الاسلام نوروزی گفت: طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در ۲۶ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اجرا می شود.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۰۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

قزوین_ حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان از ۱۴ فروردین تا ١٣ اردیبهشت افزود: ۲۲ مبلغ مذهبی در اجرای طرح ضیافت الهی در استان قزوین همکاری می کنند که ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ بومی می باشند.

وی اظهار کرد: فعالیت های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق، افطاری ساده، برگزاری مراسم شاخص ماه مبارک رمضان از جمله احیای شب های قدر، گرامیداشت امام حسن(ع) و حضرت خدیجه (س) از جمله برنامه های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: همه برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژه حسینیه و فضاهای روباز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

وی بیان کرد: نظافت و ضدعفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می شود.

حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: درب ها و صحن های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به‌ ویژه در شب ها و سحرهای ماه مبارک رمضان وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه قزوین با بیان اینکه برنامه ریزی برای برپایی سفره های افطاری ساده در بقاع متبرکه انجام شده اظهار کرد: در صورتی که بیماری کرونا بار دیگر شرایط محدود کننده ای را تحمیل کرد، بسته های افطاری ساده و توزیع آن پس از نماز، جایگزین برپایی سفره های افطار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص افزود: این خیمه ها شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص خواهند بود و در شب های ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشا فعال هستند.

حجت الاسلام نوروزی فعالیت های قرآنی را از برجسته ترین برنامه های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: برنامه ریزی برای برپایی کرسی های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان انجام شده است.

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در بقاع متبرکه شاخص استان قزوین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خاتمه به بقاع مجری طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در شهرستان های استان پرداخت و اظهار داشت : که طرح ضیافت الهی در ۱۵ بقعه متبرکه شهر قزوین ، ۵ بقعه متبرکه شهرستان تاکستان ، ۳ بقعه متبرکه شهرستان بوئین زهرا و ۳ بقعه متبرکه شهرستان البرز برگزار خواهد شد.

گفتنی است استان قزوین دارای افزون بر ۲۶۰ امامزاده و بقعه متبرکه است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار