خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

طرح ضیافت الهی در بیش از ۲ هزار امامزاده کشور اجرا می شود/۶۰ هزار بسته حمایتی در اولین «قرار دوازدهم» در کشور توزیع می شود

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: بیش از ۲ هزار امامزاده در سطح کشور مجری برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خواهند بود. همچنین بیش از ۲ هزار مبلغ بومی و اعزامی نیز در این زمینه فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۴۶
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

قزوین_حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اجرای برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در امامزادگان در سطح کشور عنوان کرد: با توجه به بهبود شرایط کرونایی در سطح جامعه، امکان اجرای برنامه های معنوی با حضور مردم در بقاع متبرکه ایجاد شده که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: در تدارک این امر هستیم که برنامه های معنوی و ویژه برنامه های ضیافت الهی در کلیه بقاع متبرکه امامزادگان که دارای شرایط می باشند اجرا شود که بیش از ۲ هزار امامزاده در سطح کشور مجری برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خواهند بود. همچنین بیش از ۲ هزار مبلغ بومی و اعزامی نیز در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در ۶۰ نقطه از کشور کرسی های تخصصی تفسیر با مجمع عالی مفسرین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد. ترتیل و جزخوانی قرآن کریم به طور روزانه در بقاع شاخص اجرا می شود و در مراکز استان نیز این برنامه از رسانه استانی و برخی امامزادگان به صورت سراسری پخش خواهد شد. همچنین برنامه های ویژه شب های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین نیز به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: یکی از سنت هایی که مردم ما و روزه داران به تاسی از ائمه اطهار انجام می دهند، سنت افطاری است. در بسیاری از امامزادگان، برنامه ریزی ویژه جهت توزیع افطاری ساده بین نمازگزاران روزه دار انجام شده که در این زمینه خیرین و موقوفات این حوزه، حضور دارند.

وی افزود: نماز عید سعید فطر نیز بعد از رؤیت هلال، در امامزادگان تعیین شده، با هماهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اقامه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: یکی از برنامه های این ایام در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در بحث مواسات و کمک های مومنانه که طی دو سال اخیر اجرا شده، ویژه برنامه قرار دوازدهم است که روز ۱۲ هر ماه بسته های ارزاق توسط خیرین و موقوفات، بنام امام زمان(عج) توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: اولین قرار، روز دوازدهم فروردین ماه در تمام استان ها برگزار خواهد شد که طی این مراسم با حضور حجت الاسلام خاموشی، ۶۰ هزار بسته ارزاق ویژه ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار