یادداشت؛

جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد!

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ، به مناسبت سالروز ۱۲ فروردین ماه، یادداشتی نوشت.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۰۷
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد!
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ، به مناسبت سالروز ۱۲ فروردین ماه، یاداشتی با عنوان "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد!" نوشت:

متن این یادداشت به شرح زیر است: 

بسمه تعالی
جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد!
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به دعوت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (رض) همه پرسی نوع حکومت در ایران پس از پیروزی انقلاب در تاریخ ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار گردید و در نتیجه مردم ایران با بیش از ۹۸ در صد واجدین رای به جمهوری اسلامی بعنوان نوع حکومت در ایران رای آری دادند و بطور رسمی ۱۲ فروردین در تاریخ ایران بعنوان یوم الله و روزی سرنوشت ساز شناخته گردید.

عنوان جمهوری اسلامی از جمله عناوینی بود که حضرت امام با عنایت و دقتی ژرف و دقیق آن را به ملت پیشنهاد و سپس بر روی آن تاکید داشتند تا جایی که در برابر برخی اظهار نظرها بطور قاطع فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد. عنوان ترکیبی که از دو کلمه تشکیل یافته بگونه ای که جمهوریت آن ناظر بر بعد مردمی و به عبارتی مردم سالاری و یا به تعبیر فرنگی ها دمکراسی نظام و حکومت، و اسلامیت آن نیز ناظر بر جهت مکتبی و ایدئولوژیک و به عبارتی هویت دینی حکومت و نظام سیاسی در ایران پس از پیروزی انقلاب می باشد.

نکته قابل توجه اینست که علیرغم اینکه در نظام حاکم بر ایران اسلامی اصالت با دین و ارزش های مکتبی است و لذا حکومت دینی ملاک و معیار همه تحولات و نظامات است اما نقش مردم نیز بعنوان اصلی ترین مولفه تصمیم گیر در حرکت و فعل و انفعالات در سطح ملی، نقشی واقعی و اساسی لحاظ گردیده است.

از افتخارات جمهوری اسلامی است که اگر از نقش مردم سخن به میان آورده است در عمل هم آن را به بهترین وجه ثابت نموده است، امروزه بهترین و مطمئن ترین نوع مردم سالاری یا همان دمکراسی را در ایران پس از انقلاب شاهد بوده ایم تا جایی که بمیزان سال های عمر انقلاب اسلامی در رابطه با موضوعات محوری نظام و کشور انتخابات و مراجعه به رای مردم در سطح ملی برگزار گردیده است، جالب اینکه پای صندوق های رای، هیچ تفاوتی بین رهبری نظام و افراد معمولی در رابطه با حق رای دادن نیست، همه یکسانند و در حد یک رای خویش اثرگذار می باشند.

البته آنچه نباید از نظرها دور بماند هویت دینی و مکتبی نظام به تناسب اعتقادات اکثریت قاطع مردم مسلمان ایران است. این بدان معنی است که همه تغییر و تحولات و فعل و انفعالات و نظامات و قوانین باید مطابق با شریعت و آموزه ها و آرمان های دینی و اسلامی باشد. چه آنکه مردم با انگیزه الهی و حاکمیت دستورات دینی دست به قیامی خونین علیه نظام طاغوت و وابسته به بیگانگان زدند و لذا انقلاب و تداوم و پاسداری و حفاظت از آرمان های آن نیز مقدس تلقی می گردد.

البته نباید فراموش کرد که هنوز تا رسیدن به ایده آل های مکتبی فاصله زیاد داریم زیرا در حوزه های گوناگون چه بسا تربیت و آموزش های لازم و مکفی صورت نگرفته است که انشالله با تدارک راهبردی های لازم و ترمیم نقص ها و رفع موانع رشد و پیشرفت، امیدواریم به زودی شاهد جلوه های حقیقی از حکمرانی اسلامی که آرزوی امامین انقلاب نیز بوده و هست باشیم، به فضل الهی.


والسلام (۱۴۰۱/۱/۱۲)
ابوالقاسم علیزاده

ارسال نظرات
آخرین اخبار