در کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بروجن عنوان شد:

میزبانی کنگره ملی شهدای عشایری فرصتی افتخار آمیز است

مسئولان در جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان بروجن، میزبانی کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور را برای چهارمحال و بختیاری یک فرصت افتخار آمیز دانستند.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۸۶
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسعود ملکی در جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان بروجن که با حضور سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد، برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری را فرصت مطلوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان و شهرستان بروجن در بخش‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی دانست.

مسعود ملکی افزود: شهرستان بروجن در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار رزمنده داشت و در این مدت ۴۸۵ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است و وجود شهیدانی از جامعه عشایری در این شهرستان، نشان‌دهنده وفاداری مردم این خطه به انقلاب اسلامی ایران است.

فرماندار بروجن با تأکید بر تلاش برای میزبانی شایسته از خانواده شهدای جامعه عشایری کشور، گفت: به‌منظور برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای عشایری از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات شهرستان بروجن استفاده می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جامعه عشایری استان هم در این جلسه گفت: کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور، ۲۹ اردیبهشت‌ماه به میزبانی چهارمحال و بختیاری و با حضور ۲۶ استان عشایرنشین کشور و خانواده ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار علی‌اصغر ایزدی افزود: این کنگره با شعار محوری «10 هزار شهید – ۱۰ هزار خدمت» و با رویکردهای فرهنگی، محرومیت‌زدایی، امدادی بهداشتی و خدماتی و تقویت وحدت و انسجام اقوام برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر نقش مؤثر فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی بعنوان مسئولان کمیته های این کنگره اظهار کرد: در همین راستا از ظرفیت‌های استانی برای میزبانی مطلوب از خانواده‌های شهدای عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری می‌شود.

علی گودرزی، مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی برای برگزاری هرچه مطلوب تر کنگره 10هزار شهید جامعه عشایری کشور، گفت: میزبانی چهارمحال و بختیاری برای برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور یک ظرفیت غنی، غرورآفرین و افتخارآمیز برای این استان به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: برگزاری این کنگره فرصت مطلوبی برای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین است که باید مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران قرار گیرد.

گفتنی است؛ از مجموع ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور، تعداد ۵۰۰ شهید شناسایی شده جامعه عشایری کشور به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد که تاکنون بیش از 2440 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

ارسال نظرات