خبرهای داغ:
راوی دفاع مقدس در بازدید کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور؛

منطقه عملیاتی طلائیه، تداعی دلاور‌مردی رزمندگان در عملیات‌های رمضان، خیبر و بدر بود

حمید کانتوری گفت: منطقه عملیاتی طلائیه، تداعی کننده دلاور‌مردی های رزمندگان در عملیات‌های رمضان، خیبر و بدر بود.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۱۱
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

قزوین_ حمید کانتوری، راوی دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در منطقه عملیاتی طلائیه تصریح کرد: منطقه طلائیه تا ابتدای خط مرزی عراق را هور الهویزه و جزایر موجود در خاک عراق را جزایر مجنون شمالی و جنوبی می‌نامند. طول این منطقه بالغ بر ۵۰ کیلومتر است. عملیات خیبر سال ۱۳۶۲ در داخل آب های عراق و در جزایر مجنون شمالی و جنوبی به وقوع پیوسته است. منطقه عملیاتی طلائیه، نمادی از عملیات های رمضان، خیبر و بدر بود.
 
وی در ادامه افزود: شهید حسن‌پور در منطقه عملیاتی خیبر شهید شد. نیروهای قزوین بعنوان خط پدافندی وارد هورالعظیم(مرز آبی ایران و عراق) شد. ۲ ماه تمام روی این آبها زندگی کردیم. ارتفاع آب از سطح دریا بالا بود. پل‌های خیبری به طول ۱۴ کیلومتر و ضخامت ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر توسط مهندسین ایرانی زده شد. این پلها متشکل از بلم، و نبشی‌های اتصال‌دهنده بود که ادوات و نیروها از مرز خودی به سمت مرز دشمن از طریق این پل‌ها رفت و آمد می‌کردند‌.
  
کانتوری در پایان گفت: روز اول رزمندگان با قایق بی صدا یا همان بلم که فاقد موتور هستند همراه با خمپاره ۶۰ در حرکت بودند. هر قایق شامل ۲ یا ۳ نفر بود که به صورت چپ و راست پارو زده و آن را حرکت می‌دادند. خمپاره ۶۰ یکی از مرموز و بی رحم‌ترین اسلحه‌های روز است؛ بدینگونه که همراه با شلیک هر خمپاره‌ای، صدای سوتی شنیده می‌شود ولی خمپاره ۶۰ در حین پرتاب تا لحظه اصابت علامتی نداشت و سبب بروز تلفات بسیاری می‌شد.
 
انتهای پیام/ ۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار