معاون پارلمانی رئیس جمهور در بازدید از مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان بعثت:

اگر معضل کودکان کار ریشه‌ای حل نشود تبعات سنگینی در جامعه بدنبال خواهد داشت

معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه معاون مشارکت های بهزیستی کشور، معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران و سایر مسئولان در هفتمین روز از نوروز، از مرکز ساماندهی و نگهداری کودکان کار و خیابان بهزیستی بعثت بازدید کردند.
کد خبر: ۹۴۲۲۸۷۰
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

 

  سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در بازدید از مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان  بعثت وابسته به سازمان بهزیستی، ساماندهی  کودکان کار و اقشار آسیب پذیر را یکی از دغدغه های دولت دانست و اظهارداشت: رسیدگی به مسائل کودکان کار باید به صورت هدفمند پیگیری شود و دولت و مجلس باید دیدگاه خود را نسبت به ساماندهی کودکان کار و خیابان قوت بخشند تا تبعات سنگین آن گریبان گیر جامعه نشود.

وی با اشاره به کمبودهای عاطفی در کودکان کار و خیابان، تاکید کرد: احیای زندگی مطلوب در مراکز نگهداری از این کودکان لازم است، زیرا اگر این معضل به طور ریشه‌ای حل نشود تبعات سنگینی از جمله افزایش بزهکاری در جامعه را بدنبال خواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه این مراکز با آموزش مهارت های مختلف درجهت مدیریت درست زندگی می توانند روحیه خود باوری و اعتماد بنفس را در این کودکان دوباره احیا کنند.

وی با تاکید بر جذب مشارکت های مردمی، گفت: خدمات خیرین بی منت و بی شمار است ومی توان با همکاری رسانه ها و مطبوعات فرهنگ و سنت نیکوکاری در جامعه را ترویج کرد چون خدمات خیرین حامی بهزیستی از گذشته تاکنون تداوم داشته و فقط احتیاج به اطلاع رسانی بیشتر  دارد.

 

وی افزود: اگر مشکلات این نوع مراکز توسط دولت پیگیری شود و در کنار آن رسانه ها اطلاع رسانی به منظور جذب مشارکت ها را توسعه و گسترش دهند  قطعا به هدف نهایی خود دست خواهیم یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار