مدیر بهزيستي شهرستان ری:

بسیاری از دستگاه های مسئول در خصوص ساماندهی کودکان کار در شعار با بهزیستی همراه هستند

مدیر بهزيستي شهرستان ری در خصوص جمع آوری و ساماندهی کودکان کار گفت: خیلی از دستگاه های مسئول؛ در کلام با ما همراه هستند اما در عمل همراه ما نیستند؛ در صورتی که این کار یک کار گروهی و تیمی است که اگر با هم همراه باشیم می توانیم خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه کنیم اما در بعضی جا ها ما تنها هستیم .
کد خبر: ۹۴۲۲۸۶۹
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

محمد رضایی اصل مدیر بهزيستي شهرستان ری در این حاشیه بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور که به همراه نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس، معاون مشارکت های بهزیستی کشور، معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران  و سایر مسئولان از مرکز ساماندهی و نگهداری کودکان کار و خیابان مرکز بهزیستی بعثت صورت گرفت؛ اظهار داشت: در حال حاضر در این مرکز 25 کودک نگهداری می شود که از این تعداد 11 نفر ایرانی و 14 کودک اتباع سنین بین 8 تا 12 سال نگهداری می شوند که در سطح شهر به تکدی گری مشغول بودند و در این مرکز خدمات متنوع آموزشی، فرهنگی و بهداشتی به صورت یکسان دریافت می کنند.

رضایی اصل گفت: برخی از کودکان بد سرپرست معمولا تا 72 ساعت در این مرکز نگهداری می شوند و والدین آنها مراجعه می کنند که اغلب اولیاء این افراد معتاد هستند و این کودکان برای تامین مخارج و امرار معاش مادر، خواهر و سایر اعضای خانواده به تکدی گری مشغول هستند.    

مدیربهزیستی شهرستان ری اظهار داشت: این کودکان از درس و مدرسه دور می شوند و به تکدری گری و مشاغل کاذب در خیابان ها روی می آورند که بعضا گاهی اوقات از سوی شهروندان با لحن  و رفتار نامناسب با آنها برخورد می شود و چون این کودکان در سنین خاصی قرار دارند و دچار آسیب های روحی و روانی می شوند و عقده های سرکوب شده در  ذهن آنها می ماند و   در آینده به صورت آسیب های مختلف  در جامعه ظاهر می شود و بهزیستی  سعی و تلاش کرده در  زمینه کاهش این آسیب ها قدم بر دارد.

 رضایی اصل با اشاره به اینکه از تیر ماه سال 1400 بنا به دلایل اداری و اجرایی طرح جمع اوری کودکان کار متوقف شده است، اظهار داشت: فعلا آماری به روز در این زمینه نداریم . این درحالی است که پس از روی کار آمدن طالبان و سقوط دولت مرکزی کابل، روند مهاجرت از افغانستان به ایران سیر صعودی داشته است و  پیش بینی شده بین 700 هزار تا یک میلیون نفر از اتباع افغان وارد کشور شده اند که تعداد زیادی از آنها در اطراف تهران ساکن شده اند که باعث افزایش بچه های کار و بی سرپرست در این مناطق شده است.

 در این بازدید؛ عرب زاده معاون مشارکت های بهزیستی کشور، فائقی معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران، ارزانیان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران بهمراه سایر مسئولان حضور داشتند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار