خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

جامعه پویا نیازمند منابع انسانی پویا است/ جمعیت، اصلی‌ترین سرمایه کشور است

سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: یک جامعه پویا به منابع انسانی پویا نیاز دارد و جمعیت اصلی‌ترین سرمایه هر کشور است
کد خبر: ۹۴۲۱۴۹۳
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز مراسم تجلیل از خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان و سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در سالن شهید پرویز سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم با اشاره به نقش خانواده در جامعه قرآنی بیان کرد: خانواده اولین و کوچکترین واحد اجتماع است و ازدواج در بینش الهی، پیمانی مقدس و نقطه آغاز تشکیل یک
خانواده است که در سایه آن، روابط عاطفی و رسیدن به اهداف والاي زندگی محقق می شود.

وی گفت: از موضوعات مهم جمعیت شناختی کشور در سال های اخیر، بحث کاهش جمعیت و سالخوردگی آن است که مقام معظم رهبري در بیانات مکرّر خود به خطر کاهش جمعیت و لزوم تغییر سیاست های جمعیتی کشور تأکید کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: سبک زندگی خانوادگی در آیین اسلام همانند درختی است که ریشه آن، باورها و اندیشه‌ها و ساقه و شاخه‌هایش، ارکان و وظایف اعضای خانواده می‌باشد. از این رو، سبک زندگی خانوادگی دارای ابعاد زیادی است.

سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: از منظر قرآن کریم و سنّت پیشوایان معصوم (ع)، باورها و اعتقادات نقشی اساسی در خانواده دارند و ازدواج را امر مقدّسی می‌داند و همه را به این امر فرا خوانده است و به آن تشویق می‌نماید و معیارهای تقوا، عقل، اخلاق نیک و همتایی در انتخاب همسر را مورد توجّه قرار می‌دهد.

وی افزود: یک جامعه پویا به منابع انسانی پویا نیاز دارد. جمعیت اصلی‌ترین سرمایه هر کشور بوده و با توجه به منابع زیرزمینی و توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی میزان آن باید با حجم جغرافیایی کشور تطابق عینی داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خواهان تدوین قوانین تشویقی برای افزایش جمعیت بودند، افزود: امروز یکی از مهمترین برنامه های کشور در راستای تحقق دغدغه رهبر انقلاب در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی نیز برنامه های تشویقی ویژه ای برای فرزندآوری تصویب کرده است.

وی اضافه کرد: بدیهی است که هدف اصلی از تشکیل خانواده بقای نسل، تشکیل جامعه سالم و تامین سلامت روانی افراد است. یکی از اهداف زندگی خانوادگی تامین نیازهای افراد خانواده در سایه زندگی مشترک است و هر کاری به نسبت مقدار تاثیری که در بر آوردن این هدف داشته باشد ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار