خطیب‌زاده:

سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است

سخگوی وزارت امور خارجه گفت: معتقد هستیم سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است و به معنای دقیق‌تر سیاست همسایگی ما در این حوزه تجلی پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۸۳
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم نوروز دیپلماتیک ۱۴۰۱ در جمع سفرای خارجی مقیم تهران و سایر میهمانان شرکت کننده در این برنامه، گفت: در همین ابتدا رسیدن بهار و نو شدن عالم را تبریک عرض می‌کنم و به نیابت از وزارت امور خارجه و وزیر امور خارجه جناب آقای امیر عبداللهیان و همسر محترمشان خدمت شما همه عزیزان خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی افزود: خیلی خرسندم که در طلیعه قرن جدید شمسی میزبان شما مقامات عالی‌رتبه و خانواده‌های محترم هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: نوروز آئین کهن و ماندگار است. از جیحون تا فرات، از غرب چین تا آناتولی، از هند و افغانستان در شرق تا بین النهرین در غرب و از سین‌کیانگ تا دامنه‌های شمالی قفقاز بزرگ در شمال و آسیای صغیر به این حکایت نیاکان دل بستند.

خطیب‌زاده گفت: جشن نوروز هزاران سال است که در فلات ایران و در میان اقوام ملت‌های حوزه تمدن مشترک جشن گرفته می‌شود و نیاکان ما چه خوش سلیقه بودند که در تعادل بهاری سال را، نو می‌کردند.

وی تاکید کرد: سده جدید شمسی با شروع کار دولت جدید و سیاست‌های خارجی جدید همزمان شده است که برای ما معنا و خجستگی مضاعفی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: معتقد هستیم نوروز و سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است و به معنای دقیق‌تر سیاست همسایگی ما در این حوزه تجلی پیدا خواهد کرد.

خطیب‌زاده افزود: این فستیوال طبیعت که بیش از همه پیام آور شادی و دوستی است، فرصتی فراهم می‌کند تا مبانی مشترک بشری‌مان را تقویت کنیم و جشن بگیریم.

وی تصریح کرد: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به ندای تمدنی صلح و گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز نیاز دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی دولت مردمی در نظر دارد که مبتنی بر این مولفه‌های مشترک آینده مشترکی را در این منطقه رقم بزند تا دوستی‌ها بیشتر و مهربانی‌ها ملموس‌تر شود و وحدت میان ملت‌های وفادار افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار