خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

افزایش ۳۸ درصدی کشف سرقت‌ها در ملایر

ملایر-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از افزایش ۳۸ درصدی کشف انواع سرقت‌ها و افزایش ۱۹ درصدی دستگیری‌ها در جرائم سرقت خبر داد و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری دانست.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۴۸
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ احمد ساکی در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران در آستانه سال جدید، اظهار داشت: تعامل مجموعه انتظامی شهرستان با رسانه‌ها یک رویکرد بی بدیل  در افزایش مشارکت عمومی و ارتقای امنیت اجتماعی این خطه شهیدپرور است.

وی افزود: هوشمندی پلیس در تحقق امنیت پایدار و ارتقاء خدمات رسانی مطلوب به مردم بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است و این امر مهم نیز در کلیه ماموریت‌ها سرلوحه کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و افزود: امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد افراد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پلیس با مردم، بازوی توانمند فرهنگ سازی پلیس  و پیشگامان تولید امنیت ایجابی در این ماموریت راهبردی، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزار‌های مجموعه انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری، موضوع پیشگیری است و همکاران بنده در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با اقدامات مناسب خود نسبت به تأمین نظم و امنیت اقدام می‌کنند.

ساکی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر در از ابتدای سال جاری تاکنون، از افزایش ۵ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و در سخنانی موادمخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان دانست و افزود: مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با موادمخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی از افزایش ۳۸ درصدی کشف انواع سرقت‌ها و افزایش ۱۹ درصدی دستگیری‌ها در جرائم سرقت خبر داد و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری دانست و تصریح کرد: با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدار‌های پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح کاربران از فضای مجازی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کشف جرایم سایبری با افزایش ۱۳ درصدی روبرو بوده‌ایم و در شناسائی و دستگیری مجرمان فضای مجازی نیز با تلاش علمی و تخصصی مامورین پلیس فتا شاهد افزایش ۸۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

وی در ادامه به حوزه جرایم اقتصادی اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال بوده و میزان افزایش کشفیات دام سنگین قاچاق ۲۱۴ درصد، مواد خوراکی ۱۴۳ درصد، لوازم یدکی ۱۰۸۷۵، پارچه ۱۰۰ درصد  و سیگار قاچاق ۱۴۲ درصد بوده است.

ساکی در ادامه با اشاره به سازش ۵۲ درصدی پرونده‌های قضائی ارجاعی به واحد‌های مشاوره پلیس در کلانتری‌های شهری، بیان داشت در حوزه اطلاع رسانی توصیه‌ها، پیام ها، هشدار‌ها و عملکرد پلیس ملایر طی مدت ۱۱ ماهه بالع بر ۷۰۰ فقره گزارشات خبری به اصحاب رسانه اطلاع رسانی شده و بازنشر گردیده است. وی با اشاره به بیش از ۲ هزار  تماس از ابتدای سال جاری تاکنون با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۵ درصدی تقدیر و کاهش ۸ درصدی انتقاد مردم از پلیس ملایر نیز بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش سابقه دار به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، رفتار پلیس قهر آمیز خواهد بود،   گفت: اوباش گری جائی در ملایر ندارد و مزاحمت برای شهروندان خط قرمز پلیس ملایر است و با مرتکبین به شدت برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه نظارت والدین و خانواده‌ها بر فرزندان خود در شب چهارشنبه آخرسال عاملی مهم در کاهش بروز حوادث است به برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان در این شب اشاره کرد و پلیس را مخالف شادی مردم ندانست و از کشف بیش از ۸۰ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک طی دو هفته اخیر توسط پلیس ملایر خبر داد و گفت: مرتکبین  حمل، فروش و نگهداری این مواد خطرناک نیز دستگیر شدند.

وی یادآور شد: از هموطنان می‌خواهیم با توجه به وضعیت شکننده ویروس منحوس کرونا از سفر‌های غیرضروری پرهیز کرده و در صورت سفر، دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

در این نشست هریک از مدیران رسانه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی فرمانده ملایر و حافظان نظم و امنیت در این شهرستان، سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقاء امنیت شهرستان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند  و در خاتمه نیز جهت تقدیر از زحمات اصحاب رسانه در طول یکسال تلاش مجاهدانه لوح سپاس و هدایائی از دست فرمانده انتظامی شهرستان ملایر اهداء شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار