اجرای طرح ویژه کنترل موتورسیکلت سواران در چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی استان البرز از اجرای طرح ویژه کنترل موتورسیکلت سواران در چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: بخشی از جابجایی مواد محترقه و فروش سیار آن ها و مزاحمت برای مردم، توسط برخی موتورسیکلت سواران صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۵۵
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: هدف نیروی انتظامی از حضور در رسانه ها و مطبوعات، اطلاع رسانی روان و واقعی، سهیم کردن اصحاب رسانه در تامین امنیت و نیز آموزش شهروندان است.

اجرای طرح ویژه کنترل موتورسیکلت سواران در چهارشنبه سوری

وی با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه پایان سال افزود: شب گذشته، دو نفر با نسبت خواهر و برادر در حال ساخت مواد محترقه بودند که دچار حادثه ای دلخراش شدند و بر اثر انفجار، یکی از آن ها جان خود را از دست داد و دیگری دچار آسیب جدی شد. کاهش گرایش به خرید و فروش مواد محترقه کم خطر کمتر و افزایش حجم مواد محترقه دست ساز و غیر استاندارد موجب نگرانی ما شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه این موضوع موجب افزایش احتمال تلفات و آسیب های جدی در چهارشنبه سوری می شود، مطرح کرد: نیروی انتظامی بر اساس روال کاری خود، در پایان سال، اقداماتی را برای شناسایی افراد مسبوق به سابقه در تولید مواد محترقه و وارد کنندگان این مواد خطرناک و آسیب زا به صورت قاچاق آغاز می کند.

سردار محمدیان از کشف و توقیف حدود یک میلیون قطعه مواد محترقه در حال آماده سازی در استان البرز خبر داد و عنوان کرد: به عبارتی تا به امروز، یک میلیون صدای ترقه و انفجار از سطح استان کم شده است. خواهش ما از خانواده ها این است که مراقب کودکان، نوجوانان و جوانان خود باشند و اجازه تهیه و خرید مواد محترقه خطرزا را به آن ها ندهند.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل رفتارهای مشکوک نوجوانان و جوانان توسط والدین در این روزها به منظور کاهش آسیب ها و تلفات، گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست، ملاک اقدامات ما قانون است و قرار نیست با جشنی که مبنای اولیه آن دورهمی و شادی بوده، امروز به سمت استفاده از مواد محترقه ای سوق داده شود که موجب آسیب به اموال عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم شود.

فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد: پلیس، به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان و آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی، قاطع و محکم در سطح شهر  مستقر می شود و اگر فردی قصد خسارت رساندن به این اموال را داشته باشد، قاطعانه با وی برخوردار خواهد شد. مذاکرات و مکاتبات لازم با دادستانی نیز صورت گرفته تا خاطیان در ایام نوروز مهمان پلیس باشند.

سردار محمدیان از اجرای طرح ویژه کنترل موتورسیکلت سواران از ظهر روز سه شنبه خبر داد و بیان کرد: بر اساس تجربه سال های گذشته، بخشی از جابجایی مواد محترقه و فروش آن ها به صورت سیار و در پی آن ایجاد مزاحمت برای شهروندان، توسط برخی موتورسیکلت سواران صورت می گیرد. با اجرای این طرح، در چارچوب قانون به تخلفات این افراد رسیدگی خواهد شد.

به گفته وی، برخی از اراذل و اوباشی که سابقه ایجاد مزاحمت برای مردم و آسیب رساندن به شهروندان و اموال عمومی و خصوصی را در سال های گذشته داشته اند، به دلیل آسیب زا و خطرزا بودن آن ها، از امروز به نیروی انتظامی احضار می شوند و تا پایان هیاهوی چهارشنبه پایان سال مهمان پلیس خواهند بود.

سردار محمدیان با اشاره به شرارت برخی اراذل و اوباش در سطح شهر و با تأکید بر اینکه پلیس به هیچ وجه، قانون شکنی، گردن کشی، قدرت نمایی و عربده کشی در خیابان را نمی پذیرد و قاطعانه با آن برخورد می کند، افزود: آمار این گونه شرارت ها از لحاظ عدد و رقمی کاهش یافته اما این کافی نیست و آمار باید به صفر برسد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به انتشار تصاویری از قدرت نمایی و انجام اعمال خلاف در مجالس لهو و لعب در فضای مجازی توسط افراد شرور تاکید کرد: پلیس فتا و اطلاعات و امنیت با تسلط و اشرافیت کافی بر این حوزه، به صورت 24 ساعته در حال رصد فضای مجازی هستند تا در صورت شناسایی این افراد، قاطعانه با آن ها برخورد شود.

سردار محمدیان ضمن قدردانی از دستگاه قضایی استان البرز بابت صدور دستورات لازم و پیگیری های مربوط به این موضوع، از شناسایی بیش از 240 پیج و کانال متخلف در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: خاطیان و سازندگان این صفحات، دستگیر و پرونده ای برای آن ها تشکیل و قرارها و برخوردهای سنگینی برای آن ها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به خرید و فروش سلاح های سرد و گرم از طریق فضای مجازی عنوان کرد: در سال جاری، چهار باند خرید و فروش سلاح گرم و گردانندگان حدود هشت کانال که اقدام به نمایش سلاح سرد از جمله پنجه بوکس، چاقو، قمه و ... می کردند، شناسایی و دستگیر شدند. به کسانی که تصور می کنند فضای مجازی رها شده است، هشدار می دهیم که این فضا برای ما قابل کنترل است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به تبصره الحاقی به یکی از مواد قانونی مجازات اسلامی در مورد ممنوعیت نگهداری تولید، حمل و خرید و فروش سلاح سرد اذعان کرد: در سه ماهه پایانی سال جاری، به ویژه پس از شهادت همکارمان در استان فارس، نسبت به شناسایی اماکن خرید و فروش و توزیع این سلاح ها و برخورد با خاطیان، به صورت جدی تر اقدام کردیم.

سردار محمدیان از شناسایی و جمع آوری سه کارگاه تولید سلاح سرد و بیش از 70 واحد صنفی فروش این نوع سلاح در استان البرز نیز خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از این لوازم مانند ساطور، دو کاره هستند، در صورتی که در محل های غیرمجاز به فروش برسند یا افراد غیر آن ها را حمل کنند، با برخورد جدی و قاطع پلیس مواجه می شوند.

وی با اشاره به کشف بیش از دو هزار انواع سلاح سرد و دستگیری 399 اوباش ادامه داد: سلاح های کشف شده از اراذل و اوباش شامل هشت قبضه سلاح شکاری و 9 قبضه سلاح جنگی بود که در این راستا برای 131 نفر پرونده قضایی سنگین تشکیل و تحویل دستگاه قضایی شد، 103 نفر در زندان به سر می برند و 110 نفر با قید وثیقه و 84 نفر نیز با تعهد آزاد شده اند و تحت کنترل و نظارت پلیس هستند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه البرز، مسیر تردد سایر تعدادی از استان ها و مسافر فرست است، افزود: برنامه ریزی های پلیس برای ایام نوروز، در دو قالب حمل و نقل آرام و بدون حادثه و تامین امنیت شهروندان به ویژه منازل خالی صورت گرفته است. طرح پوشش امنیتی و ترافیکی شهر برای خریدهای نوروزی نیز از دهم اسفند ماه آغاز شده است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از همه ظرفیت خود برای تامین امنیت شهروندان و منازل و مغازه ها استفاده می کند، مطرح کرد: بخشی از نیروهای پادگانی را نیز در قالب گشت های موتورسوار ویژه به منظور جلوگیری از کیف قاپی در حوزه شهری و انتظامی ساماندهی کردیم. اجرای طرح نوروزی پلیس راه نیز از فردا در استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، امسال همه کارکنان رده های ستادی و خدماتی که در این ایام مراجعه کننده ندارند، در حوزه کلانتری ها و پیشگیری از سرقت به کار گیری می شوند، عنوان کرد: 26 ایستگاه پلیس به عنوان پاسگاه و مرکز گشت ها تقویت می شوند که بخشی از آن ها نیز ایستگاه های جدید هستند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: نیروی انتظامی پیش بینی کرده که امسال حجم مسافرت ها در ایام نوروز، 30 درصد بیشتر از سال 1398 خواهد بود. برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا پلیس با همکاری سایر دستگاه ها و نیز عموم شهروندان، نوروزی بدون دغدغه، امن و بدون حادثه را برای مردم رقم بزند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار