خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) ؛

اخلاق اسلامی توصیه رهبر انقلاب به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است/"حضرت علی اکبر، رخساره عملی سیدالشهدا و اهل بیت پیامبر بود

سردار آتانی گفت: حضرت علی اکبر(ع) نماد بارز امام زمان خود بود. ایشان رخساره عملی سیدالشهدا و اهل بیت پیامبر(ص) بود. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از جامعه و جوانان انتظار اخلاق و رفتار مناسب را دارد.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۴۶
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه، ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان در بین سربازان این مجموعه با اشاره به شخصیت والای آن حضرت تصریح کرد: از پشتیبانی از ولایت و نبرد وی در روز عاشورا بسیار شنیده‌ایم. حضرت علی اکبر علیه السلام به نقطه اتکا به خدا رسیده بود و امام حسین(ع) به وجودش افتخار می‌کرد و این علاقه عاطفی پدر نسبت به فرزندش بود. چنانچه پدران شما هم این حس را نسبت به شما دارند.

وی در ادامه افزود: بیان مقام و جایگاه اهل بیت صرف تبلیغات برای ما شیعیان نیست. به طور مثال، ادعیه‌های منتسب و به یادگار مانده از اهل بیت علیهم السلام. آنها خود اصل دعا و ارتباط با خداوند متعال محسوب می شوند. آنها به ما نحوه ارتباط و سخن گفتن ایمانی با خداوند متعال را می‌آموختند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: ائمه اطهار علیهم السلام واسطه‌ ما و اصل ارتباط با خدا هستند. بزرگان و پدران و مادران جامعه ما خواستار اهمیت دادن و دیده شدن جوانان هستند و می‌گویند" روی جوان ما حساب باز کنید" زیرا آنها زمینه ساز ظهور مقام عظمای ولایت هستند. شیعیان امیرالمومنین در جامعه امروز، جزء برگزیدگان هستند و با رئیس یوم خود شناخته می‌شوند. ما را با حضرت زهرا(س) می‌شناسند.

سردار رفیعی یادآور شد: قله‌ ما، رسیدن به حسین بن علی(ع) است اما اگر در مسیر این قله حرکت نکنیم، ممکن است به اهداف خود برسیم اما موفق نمی‌شویم. آنها راه را به ما نشان دادند و متذکر شدند که از آن خارج نشویم. یکی از این نشانه های بی بدیل حضرت علی اکبر علیه‌السلام است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم صرف دستیابی به مقام معصومیت، در کلیه ابعاد شخصیتی به جایگاه اهل بیت علیهم السلام نزدیک شویم. همچنین می‌توانیم مانند اصحاب اهل بیت(ع) بشویم. ما می توانیم در مسیر جوانان برومند سید الشهدا باشیم اما در جایگاه امامت نمی توانیم قرار گیریم.

مقام ارشد نظامی استان اظهار کرد: حضرت علی اکبر علیه السلام نماد بارز امام زمان خود بود. همان طور که می‌گویند سیرت و صورت ایشان همانند پیغمبر است، عمل و کردارش هم شبیه امام بود. ایشان تربیت یافته مکتب اهل بیت علیهم السلام بود و تمام جانش را فدای اسلام و خانواده‌اش کرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در ادامه یادآور شد: بعد از شنیدن خبر شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تحقیقات وسیعی از شخصیت این شهید بزرگوار شد و همه به یک درک مشخص رسیدند. همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سلامی در مورد مقام شهید سلیمانی بیان کرد:" قاسم سلیمانی، رخساره عملی ولی فقیه بود".

سردار رفیعی آتانی اذعان داشت: نمی توانیم عشق و علاقه خود را به حضرت علی اکبر(ع) به عنوان فرزند بزرگ امامان در عاشورا ابراز کنیم اما در عمل خود بروز ندهیم. ما باید رخساره عملی ولی خود باشیم. "حضرت علی اکبر علیه السلام رخساره عملی سیدالشهدا و اهل بیت پیامبر(ص) بود". دوستان و دشمنانشان به این ویژگی ایشان اذعان داشتند.

وی گفت: ایشان متخلق به اخلاق اسلامی و مودب بود. حسن خلقش در منظر مردم شبیه پیامبر(ص) بود. این خصوصیت را دشمنانش که قصد جانش را هم داشتند بیان می‌کردند. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از جامعه و جوانان انتظار اخلاق و رفتار مناسب را دارد.

سردار آتانی گفت: محال ممکن بود شهید سلیمانی تا پایان صحبت خود در حضور دیگران از حالت تواضع و ادب خود خارج شود. او خاطرات زیاد جنگ تحمیلی را در بدنش داشت و با آن زندگی می‌کرد. اخلاق او باید در جامعه منتشر شود. ما عاشقان علی اکبری هستیم که او را شبه پیغمبر می‌دانند. ما در تفکیک اعمال و رفتار خودمان و همانندسازی با سنت پیامبر و اهل بیت(ع) ضعف داریم.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار