هشدار جدی دادستان زاهدان در خصوص کلاهبرداری پیامکی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان گفت: شهروندان استان به هیچ وجه آدرس های اینترنتی ناشناسی که تحت هرعنوان از جمله احضار و یا تشکیل پرونده در قوه قضائیه برایشان پیامک می شود را باز نکنند.
کد خبر: ۹۴۲۰۹۱۴
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

مهدی شمس آبادی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، اظهار داشت: از روز گذشته (جمعه) تعداد زیادی پیامک از شماره تلفن های همراه متعدد برای شهروندان استان با عناوین مختلف از جمله احضار، تشکیل پرونده و یا مراجعه به دادگستری ارسال شده است که به قطعیت اعلام می شود تمامی این پیامک ها جعلی و کلاهبرداری است.

وی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی آدرس های اینترنتی ارسالی را باز نکنند در غیر این صورت احتمال دارد یا حساب های بانکی آنها تخلیه شود و یا اینکه خودشان قربانی جدیدی باشند و از شماره تلفن همراه آنها سوءاستفاده شده و برای دیگران همان پیامک های کلاهبرداری ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای صبح امروز (شنبه) افراد زیادی به دادستانی زاهدان مراجعه کرده اند که به علت بازکردن آدرس های اینترنتی آلوده ارسال شده، حساب های بانکی و یا شماره تلفن های آنها مورد سوءاستفاده قرار گرفته است به همین منظور ضرورت دارد تا شهروندان پیامک های این چنینی را به هیچ وجه باز نکنند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان؛ در اسفند ماه سال گذشته نیز چنین اقدامی صورت گرفت که متهم با تحقیقات و بررسی های کارشناسی دستگیر و روانه زندان شد و افرادی تا قبل از بهمن امسال مورد هجمه این نوع کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند به همراه ادله و مستندات لازم به شعبه 4 بازپرسی در دادگاه انقلاب زاهدان مراجعه کرده و شکایت خود را به منظور رسیدگی تحویل دهند.

شمس آبادی افزود: تیم تخصصی در این خصوص تشکیل شده که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن متهم و یا متهمان این پرونده نیز شناسایی و به سزای اعمال خود برسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار