خبرهای داغ:

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با خانواده شهید علی اکبر عوض در سرخه دیدار کرد

همزمان با 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با خانواده شهید علی اکبر عوض در سرخه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۴۲۰۸۲۵
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

بیست و دوم اسفند روز «بزرگداشت شهدا» و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران، فرصتی برای یادآوری راز جاری ماندن شهداست. شهدایی که از جان خود گذشتند و ایثار و از خودگذشتگی را برای ما معنا کردند.

بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸، به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، جدّیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارایه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت های این نهاد است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ همزمان 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهدا؛ دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان و هيئت همراه با خانواده شهید دانش آموز، علی اکبر عوض در شهر سرخه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار خانواده شهدا خاطراتی از شهید را تعریف و مدیر کل آموزش و پرورش استان به نکاتی در خصوص جایگاه و ارزش شهدا اشاره کرد.

دستورانی با بیان اینکه خانوادة شهید و منتسب به شهید بودن افتخار باعظمتی است، اظهار کرد: در این دنیا هیچ تحول و تربیتی آغاز نمی شود مگر اینکه اندیشه ها و فهم انسان از مسائل و معارف تبدیل به باور قلبی شود. شهدا این ویژگی را به روشنی داشته اند. فهم و دریافت آنان از آموزه های فرهنگ دینی و گفتار امام راحل (ره) فقط یک فهم ذهنی نبود بلکه یک باور قلبی بود که باعث هیجان، شجاعت و حس مسؤولیت اجتماعی در آنها شد که حرکت کردند و در زمانی که جوان بودند، تحصیل می کردند و آرزوهای دنیوی زیادی داشتند، همه را کنار گذاشتند و در مقابل دشمن سینه سپر کردند و به شهادت رسیدند.

او افزود: جامعه تعلیم و تربیت به وجود ارزشمند شهدای دانش آموز افتخار کرده و باور دارد با همه تنگاها و مشکلاتی که هست، آموزش و پرورش استان متنعم به انفاس طیبه 600 شهید دانش آموز است و این برکت موجب تحرک، پویایی و اثربخشی نهاد تعلیم و تربیت شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این مطلب که شهدا ستارگان روشنی هستند که در سپهر آفرینش می توانند راه را به ما نشان دهند، بیان داشت: اگر امروز با همه چالش ها، تهدیدها و تحریم ها توانسته ایم روی پای خودمان بایستیم و به قله های موفقیت دست یابیم، همه مرهون ارواح طیبه شهدا و انفاس رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و جانبازانی است که در این آب و خاک نفس می کشند و به عنوان یادگاران دفاع مقدس الگوی ما هستند.

مریم آشور، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه هم در این دیدار گفت: بی گمان اگر امروز ما شاهد اقتدار، امنیت و آرامش کشور هستیم مدیون خون این شهیدان است که در خانواده ای رشد یافته اند که پدر، مادر و اعضای خانواده تلاش کرده اند تا این نهال به ثمر بنشیند، به نسیمی خم نشود و به طوفانی نشکند و رشد مبارکی داشته باشد تا به کشور، دین و حتی در شعاع گسترده تر به جهان و جهانیان خدمت کند و از نظر اخلاقی، اعتقادی، آگاهی و بصیرت به جایی و به عیاری برسند که خداوند متعال خریدار آنان شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها