خبرهای داغ:

آمادگی ۱۴۰ تاسیسات گردشگری و اقامتی شاهرود با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر از مسافرین نوروزی

شاهرود_ رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از آمادگی ۱۴۰ تاسیسات گردشگری و اقامتی شاهرود با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر از مسافرین نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۰۵۵۶
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

آمادگی ۱۴۰ تاسیسات گردشگری و اقامتی شاهرود با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر از مسافرین نوروزیبه گزارش خبرنگار بسیج، حمیدرضا حسنی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره) با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر شهرستان و ابلاغ مصوبات آن، اظهار کرد: روستا‌های هدف گردشگری و زیرساخت‌های گردشگری برای نوروز مهیا و نمایشگاه موقت گردشگری در ورودی شهر شاهرود با ۴۰ غرفه، خدمات اورژانس و اطلاع رسانی و توقفگاه نوروزگاه در بوستان الغدیر برپا می‌شود.
او افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی و مکان نورزگاهی در شهر شاهرود نیز در ایام نوروز دایر است و ۱۴۰ تاسیسات گردشگری آماده استقبال از مسافرین نوروزی است که می‌تواند بیش از ۱۵۰۰ نفر ارائه خدمت نماید.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: با واحد‌های بوم گردی مکاتبه شده که رعایت قوانین و مقررات را داشته و با تخلفات احتمالی در خصوص چهارشنبه سوری برخورد جدی خواهد شد.
او با اشاره به اینکه به واحد‌های مجاز پذیرایی در خصوص برنامه در چهارشنبه سوری هشدار داده شده و خواستار برخورد جدی با اماکن غیرمجاز اقامتی و گردشگری در سطح شهرستان هستیم.
حسنی در خصوص اردوی راهیان نور نیز خواستار امضای تفاهم نامه بین اداره کل میراث و سپاه و استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی برای برگزاری اردوی راهیان نور شد.
نظارت دقیق بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان
امیر بشیری ریاست اداره صمت شهرستان نیر با بیان اینکه نظارت‌ها قبل و بعد از نوروز و ماه مبارک رمضان بر کالا‌ها و خدمات با جدیت خواند بود، گفت: توزیع و نظارت کالا‌های اساسی با جهادکشاورزی است و اداره صمت سایر کالاها، چون پوشاک را نظارت دارد که در یک ماه گذشته در بحث پوشاک نظارت جدی با همکاری اتحادیه‌های مرتبط دانسته ایم و نظارت نوروزی بر کالا‌های اساسی و بازارچه‌ها با همکاری اداره میراث فرهنگی داریم.
او با اشاره با نظارت بر فروش مواد محترقه، افزود: در این زمینه با همکاری نیروی انتظامی تلاش بر ناامن کردن بستر‌های فروش داریم و گشت‌های مشترک برپا تا از فروش نمایان آن جلوگیری کنیم.
آمادگی ۲۰ مسجد شاهرود برای خدمت به مسافرین نوروزی
حجت‌الاسلام حاجی حسینی ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه برای ایام نوروز با ۲۰ مسجدی که بیشتر می‌توانند خدمات به مسافرین در نوروز ارائه دهند هماهنگی انجام شده، گفت: برای باز بودن شبانه روزی این مساجد نیز با شهرداری هماهنگی شده است.
او با اشاره به دهه غبارروبی مساجد در پایان ماه شعبان نیز گفت: برای برگزاری مراسم نمادین در یک روز خاص آمادگی داریم و در ایام نوروز می‌توانیم از ظرفیت موکب‌ها برای خدمات دهی به مسافرین و زائرین استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها