شهردار همدان خبر داد

تخصیص ۳۶ درصد کل بودجه شهرداری همدان به تکمیل پروژه‌های ناتمام

همدان- شهردار همدان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها ۳۶ درصد کل بودجه شهرداری همدان در سال آینده به تکمیل پروژه‌های ناتمام اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۲۳
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمسعود حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولویت اصلی مدیریت جدید شهرداری تکمیل و اتمام پروژه‌های ناتمام است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ناتمام عمرانی نماد ناکارآمدی شهر شده است، افزود: تقاطع غیر هم سطح غدیر و شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ طبقانی محوطه آقاجانی بیگ از مهم‌ترین طرح‌های ناتمام شهری است که باید به سرعت به پایان برسند و در نیمه اول ۱۴۰۱ پروژه پل‌های غدیر و شهید همدانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار همدان گفت: بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد آن از فروش زمین و مابقی از خدمات شهری است.

وی با اشاره به اینکه عوارض شهرداری در بودجه سال آینده شهرداری ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها ۳۶ درصد کل بودجه شهرداری همدان در سال آینده به تکمیل پروژه‌های ناتمام اختصاص می‌یابد که تصویب شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان این بودجه باید از محل فروش زمین تأمین شود.

حسینی بیان کرد: در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

وی در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت صفاالکترونیک که برای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک استفاده می‌شود، عنوان کرد: ۷۰ درصد خدمات شهرداری در حوزه استعلام است که با انعقاد این تفاهم‌نامه خدمات‌رسانی به مردم انجام می‌شود.

شهردار همدان گفت: کارخانه بازیافت هواپیما‌های فرسوده یکی از معدود خدماتی است که در دنیا بیشتر از ۵ کشور وجود ندارد و قابلیت سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر را دارد که از جمله پروژه‌های بزرگ همدان محسوب می‌شود و هزینه توقف یک هواپیما در فرودگاه حدود ۳ میلیون تومان است که از این طریق منابع مالی قابل توجهی برای همدان حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای پروژه تپه هگمتانه به دنبال جذب سرمایه‌گذار و هتل ساز هستیم و دهکده سلامت که پتانسیل خوبی برای جذب گردشگراست، همچنین بیمارستان یک هزار تختخوابی که می‌تواند محور توسعه استان همدان باشد، بیان کرد: پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان را به مرکز درمانی غرب کشور تبدیل می‌کند.

حسینی ابراز داشت: برای اجرای طرح‌های عمرانی و رفاهی در شهر همدان از سرمایه‌گذاران برای ساخت مجموعه پارک آبی و شهر فرش در مرکز استان دعوت می‌کنیم و برای برخی از پروژه‌ها با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای جلساتی برگزار کردیم که نیاز به زیرساخت دارند.

وی افزود: نشست اعضای شورای بررسی مسیر گردشگری غرب کشور نیز در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه با حضور مسئولین کشوری و ۱۴ دیپلمات به میزبانی همدان با حضور اقوام ایرانی در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود.

شهردار همدان در خصوص برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: برای رفاه مسافران نوروزی در ۸ محله همدان از نیمه شعبان تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۱ ویژه برنامه نوروز برگزار می‌شود که باعث رونق صنعت گردشگری در نوروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه میدان امام (ره) به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است و توسط میراث فرهنگی باید اقلامی در آنجا قرار گیرد، تصریح کرد: فضاسازی در مدیریت جدید شهرداری نسبت به سنوات قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حسینی در خصوص تیم شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این تیم افتخار شهر و بومی همدان است و از این تیم در مسابقات لیگ حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار