خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین؛

صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال در وهله اول برعهده مسئولان است

رییس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال در وهله اول برعهده مسئولان است.
کد خبر: ۹۴۲۰۱۵۵
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی شعبانی در پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال، که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: حفظ حقوق بیت‌المال در وهله اول بر عهده دستگاه ها و مسئولان است و ابتدائاً هر مسئول حسب اختیارات و وظایف سازمانی باید از بیت‌المال حفاظت و صیانت کند.

وی افزود: یکی از اقتضائات این حوزه دقت و اهتمام ویژه است و همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید از تمامی ظرفیت های قانونی و سازمانی به نحو احسن استفاده کنند تا اهداف این شورا محقق شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: در اجرای طرح کاداستر برخی دستگاه ها دقت و اهتمام لازم را ندارند و باید این موضوع در اولویت کاری آنها قرار گیرد، زیرا چارچوب ها مشخص شده و از این حیث هیچ عذری پذیرفته نیست و باید موانع اجرای این طرح برداشته شود.

شعبانی ادامه داد: بدون‌شک هر ملک فاقد سند رسمی در معرض تصرف و تعرض افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار می گیرد و یکی از بهترین اقدامات حفظ املاک و اراضی پیگیری و اجرای طرح کاداستر است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی قطعاً با ترک فعل ها در این حوزه نیز برخورد خواهد کرد و دستگاه هایی که در این حوزه کوتاهی می کنند، باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار