خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

حضرت ابوالفضل(ع)، مظهر بصیرت و ولایتمداری جریان کربلا بود

حجت الاسلام پنجی گفت: حضرت ابوالفضل (ع) مظهر بصیرت و ولایتمداری جریان کربلا بود، او با بصیرت، شجاعت و ولایت خود در صحنه کربلا، جانباز بزرگ تاریخ انسانیت را از آن خود کرد و شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را در سرزمین تفتیده کربلا به نگارش درآورد.
کد خبر: ۹۴۱۹۹۳۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در مراسم روز جانباز به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) در آموزش و پرورش شهر بوئین زهرا، به ویژگی های اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) آموزگار بزرگ عشق و وفا، امیر ادب، الگوی بی بدیل شجاعت و مردانگی، رهرو راه ولایت و رهبر زمان خودش بود. حضرت ابوالفضل(ع) بصیرتی نافذ و ایمانی راسخ و استوار داشت، او با این بصیرت و ایمان راسخ خود امان نامه دشمن را قبول نکرد و با شجاعت تمام در رکاب امام زمان خود جهاد جانانه کرد و بعد از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی در ادامه افزود: حضرت ابوالفضل (ع) مظهر بصیرت و ولایتمداری جریان کربلا بود، او با بصیرت، شجاعت و ولایت خود در صحنه کربلا، جانباز بزرگ تاریخ انسانیت را از آن خود کرد و شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را در سرزمین تفتیده کربلا به نگارش درآورد و رسم عاشقی و شیوه جانبازی در رکاب امام زمان خود را به جهانیان آموخت و الگوی بی نظیر عرصه انسانیت و آزادگی شد.

حجت الاسلام پنجی، حضرت ابوالفضل(ع) را نماد بصیرت دینی در تاریخ اسلام و مکتب تشیع دانست و گفت: حضرت ابوالفضل (ع) در سه برهه از دوران خود در حکومت علوی(ع)، حاکمیت حسنی و قیام حسینی (ع) با بصیرت و ولایتمداری و با تمام وجود در کنار امام عصرشان باقی ماند. اوج بصیرت حضرت ابوالفضل (ع) در فتنه های سخت اموی و نهضت عاشوراء بود که علیرغم همه تهدیدها و تطمیع های دشمنان و مخالفان ولایت، با بصیرت خود از امتحان دشوار سربلند بیرون آمد و با تمام توان از حریم امامت و ولایت دفاع کرد و در واقع، او نماد بصیرت دینی در تاریخ اسلام و مکتب تشیع است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا ، در پایان سخنان خود، به نقش بصیرت در جهاد تبیین در میدان مبارزه با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: بصیرت، حلقه مفقوده تاریخ تحلیلی صدر اسلام و انقلاب اسلامی است و خیلی از بزرگان به خاطر عدم بصیرت، نتوانستند پای در رکاب ولایت باقی بمانند. امروز بصیرت و آگاهی از حوادث زمانه، رمز موفقیت در جهاد تبیین در میدان مبارزه با جنگ نرم دشمن است، کسی می تواند در جهاد تبیین قدم بردارد که اول بصیرت را در وجود خود ایجاد کند و در مرحله بعد بصیرت و روشنگری را در دیگران و در متن جامعه تبیین و تشریح نماید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار