مدیرکل دامپزشکی:

۳۳ تیم ثابت و سیارطرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را اجرا می کنند

زاهدان/ حسینی گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان چهار هزار و ۵۳۶ نفر روز به مردم ارائه خدمات می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۹۰
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مهدی حسینی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل دامچزشکی استان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ۳۳ تیم ثابت و سیار اقدام به بازدید از مراکز فرآورده‌های خام دامی سیستان و بلوچستان خواهند کرد.

وی افزود: در ایام نوروز با توجه به وضعیت ویروس کرونا و حضور مسافران نوروزی و با عنایت به یکسری نیازهای نوروزی و ماه مبارک رمضان مبنی بر تامین مواد پروتئینی مورد نیاز مردم امنیت غذایی این محصولات از سوی دامپزشکی نظارت بهداشتی انجام خواهد شد.

مدیرکل دامچزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که به علت تقارن ماه مبارک رمضان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت تجمیع از ۱۴ اسفند تا ۱۶ اردیبهشت سال آینده به مدت ۶۳ روز در ۱۸ شهرستان این استان اجرامی شود، افزود: در این طرح به طور میانگین روزانه ۳۳ تیم بازرسی وجود داشته که از این تعداد ۱۲ تیم به صورت ثابت، ۲۱ تیم سیار فعال خواهند بود.

این مسئول موضوع تامین اقلام ضروری و تنظیم بازار را بر عهده سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها عنوان و بیان کرد: سازمان دامپزشکی کشور هم به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی وظایف ذاتی که در بحث کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی دارد با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده در تعامل با سایر معاونت‌های این وزراتخانه به این سمت و سو می‌رود که با تولید پایدار و فراوانی ایجاد شده در بازار قیمت‌ها کنترل شود.

حسینی تصریح کرد: در اجرای این طرح چهار هزار و ۵۳۶ نفر روز به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

وی بیان کرد: مراکز تحت پوشش سه هزار و ۹۹۸ مرکز شامل سه هزار و ۵۹۷ مرکز عرضه فرآورده خام دامی، ۳۸ کشتارگاه و بسته بندی و ۳۶۶ رستوران، سردخانه و قنادی است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: بیش‌از ۱۵ هزار بازدید از مراکز فرآورده های خام دامی در ۱۱ ماه سالجاری در این استان انجام شده است.

 این مسئول در پایان اظهار داشت: در این بازدیدها ۵۸۵ مورد غیربهداشتی گزارش شده که ۲ هزار و ۴۲۰ تن فرآورده ضبط، ۲۹۳ مورد نمونه برداری، ۴۶ تن فرآورده معدوم سازی و ۱۴۰ مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار