مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

سپاهیان به تأسی از امام حسین (ع) پاسداران انقلاب هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: امام حسین (ع) پاسدار انقلاب رسول مکرم اسلام (ص) بود و سپاهیان به تأسی از ایشان پاسداران انقلاب خمینی کبیر (ره) هستند.
کد خبر: ۹۴۱۹۴۸۰
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام کاووس عطائی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) در زمان کودکی در دامان رسول مکرم اسلام (ص) تربیت یافت بنابراین بهترین تعریف را از زبان ایشان باید شنید.

سپاهیان به تأسی از امام حسین (ع) پاسداران انقلاب هستند

وی افزود: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند که امام حسین (ع) و برادرش هر دو امام، معصوم و پیشوا هستند، چه بخواهند قیام کنند و چه نخواهند. اگرچه این حدیث اشاره‌ای به ماجرای کربلا و صلح امام حسین (ع) و امام حسن (ع) دارد اما اصل قضیه روشنگر این مطلب است که امام وظیفه خود را بهتر از هر کسی می‌داند و بر اساس وظیفه الهی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام عطائی گفت: گاهی در زمان معاویه، امام مجبور به صلح می‌شود؛ چه امام حسن (ع) و چه امام حسین (ع). معاویه 20 سال پس از شهادت امام علی (ع) خلافت کرد که 10 سال با امام حسن (ع) و 10 سال با امام حسین (ع) هم‌زمان بود. چون سیاست معاویه سیاست روباه گرایانه بود، امام حسن (ع) مجبور به صلح شد و امام حسین (ع) نیز با صلحی که برادرش مقرر کرده بود، ادامه داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: اما زمانی که نوبت ب یزید رسید، او مثل معاویه نبود، انسان بی‌شرم و حیایی بود که شمشیر را از رو بسته بود و قصد داشت در ظاهر هم ریشه اسلام را بزند لذا امام حسین (ع) علیه او قیام کرد. بنابراین در هر زمانی، امامان ما به وظایف خود عمل می‌کردند؛ خواه صلح برقرار باشد خواه جنگ.

وی مطرح کرد: رسول خدا در جایی دیگر می‌فرمایند: حسین از من است و من از حسینم. حسین از من است بدین معناست که حسین ادامه‌دهنده راه من بوده و امامت ادامه نبوت است؛ امام حسین (ع) نوه رسول اسلام (ص)، ادامه‌دهنده راه رسول خداست. من از حسینم نیز بدین معناست که دین رسول گرامی اسلام (ص) با شهادت امام حسین (ع) زنده شد.

به گفته حجت‌الاسلام عطائی، پیامبر می‌فرمایند: حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است بنابراین اگر قرار است کسی اهل نجات باشد، باید حتماً دست به دامان اهل‌بیت (ع) و به‌ویژه امام حسین (ع) شود و چه خوب رهبر کبیر انقلاب اسلامی سالروز میلاد سعادت پیشوای سوم شیعیان را به‌عنوان روز پاسدار نام‌گذاری کردند. امام حسین (ع) پاسدار انقلاب رسول مکرم اسلام (ص) بود و سپاهیان به تأسی از ایشان پاسداران انقلاب خمینی کبیر (ره) هستند.

وی عنوان کرد: از اوایل انقلاب تاکنون پاسداران همواره از انقلاب اسلامی پاسداری کرده‌اند؛ از همان ابتدا پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در برقراری نظم و امنیت داخلی تا جنگ و دفاع مقدس تا عرصه‌های دیگر اعم از نظامی، امنیتی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی، مقاومتی و جهادی تلاش‌های بسیاری کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) بیان داشت: از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وجود دلاورمردانی است ک چه در دوران ابتدای انقلاب، چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر، بزرگانی همچون حاج قاسم‌ها، همدانی‌ها و حججی‌ها را تربیت و در راه دفاع از مکتب، دین و سرزمین تقدیم کردند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار