سپاه عباس انقلاب است، یعنی باید از سپاه عبور کنند تا به ملت و ولایت برسند

فرمانده سپاه ثارالله گفت: سپاه عباس انقلاب است یعنی باید از سپاه عبور کنند تا به ملت و ولایت برسند و نگاه ما در سپاه در کنار مأموریت ذاتی مان، برای خدمت به مردم نگاه سیاسی، قومی و مذهبی نیست.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۹۹
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،استاندار کرمان به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه روز پاسدار  با فرمانده سپاه ثارالله دیدار کرد.

 

سردار حسین معروفی اظهار کرد:روز گذشته در نماز جمعه بخشی از اصول در حوزه مبنایی و فلسفه تشکیل سپاه را مطرح بیان کرده و سه اصل را مطرح کردیم؛ همچنین امروز در نشست خبری اقدامات یک ساله سپاه ثارالله استان را و اینکه رسالت و وظیفه سپاه چیست را عنوان کردیم.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: چرا که برخی به ما می گویند با این کارهایی که شما انجام می دهید دولت چه کاره است؛ بنابراین امروز ما این مسئله را باز کردیم که ما نه رقیب و نه محافظه کار هستیم و فلسفه وجودی ما کمک در چهارچوب انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول بیان کرد: فردا جلسه ای را از ساعت ده تا دوازده گذاشته ایم و همه فرمانده هان مستقر در شهر کرمان را به گلزار شهدا دعوت کرده ایم و در این برنامه بیعت با فرمانده سپهبد شهید سلیمانی را خواهیم داشت و محور گفتمان فردا مجددا مباحث مبنایی و فلسفه وجودی سپاه است و امشب نیز مطالبی را در گفتگو ویژه خبری مطرح خواهیم کرد.

سردار معروفی تصریح کرد: ما بیشتر به دنبال این هستیم که فلسفه وجودی سپاه چیست و نگاه ها به سپاه نباید، نگاه به یک  ارگان و یک نیروی نظامی باشد؛ تنها یکی از مأموریت های سپاه در حوزه امنیتی و نظامی است و ما می خواهیم تشریح کنیم که سپاه در حوزه نرم چه وظیفه ای دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: ما در این هفته کارهای متعددی برای مردم انجام می دهیم در عرصه افتتاح پروژه آبرسانی، محرومیت زدایی، واگذاری جهیزیه، توزیع بسته های کمک معیشتی، کلنگ زنی پروژه های محرومیت زدایی را انجام خواهیم داد و ما غیر از این موارد که در حوزه عملگرایی است در حوزه فکری نیز مواردی را در دستور کار داشته ایم تا هم پاسخ داده شود و هم برخی از حوزه انفعال خارج شوند

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که فسلفه وجودی سپاه در مثلث اعتقادی، انقلابی و مردمی است و اینکه گفته می شود انقلابی به این معناست که سپاه محاسبه گر و معامله گر نیست و مردمی بودن سپاه در بسیج تعریف می شود، بسیجی که پاره تن ملت است و اثر بسیج، بزرگی ملت ایران است که در دنیای جهان اسلام آن را می بینیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این مثلث وجودی اش که منشا اصلی آن ولایت و حجت خداست در یک مثلث دیگر انقلاب اسلامی، ملت ایران و ولایت فدا می شود.

سردار معروفی تأکید کرد: در اتفاقات چند ماه گذشته در استان کرمان من نگذاشتم کسی سپاه را ذبح کند؛ چرا که معیار سپاه تعریف شده است و برای مردم، انقلاب اسلامی و ولایت اِربا اربا می شود. سپاه عباس انقلاب است یعنی باید از سپاه عبور کنند تا به ملت و ولایت برسند و نگاه ما در سپاه در کنار مأموریت ذاتی مان، برای خدمت به مردم نگاه سیاسی، قومی و مذهبی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به مباحث سیاسی برای انتصاب استانداری کرمان افزود: ما اگر به دنبال جاه طلبی و فرصت طلبی بودیم؛ این سمت بهترین فرصت و جا بود، اما اعتقادی به این نداریم و رُک می گویم، نه اینکه آن جایگاه را ضعیف بدانیم و نه اینکه آن را خِیر نمی بینیم، اصلا اینگونه نیست؛ چرا که همه مربوط به نظام جمهوری اسلامی است؛ اما فلسفه وجودی سپاه چیز دیگری است و ما باید کار دیگری کنیم و اگر مردم به زمین بخوردند دولت به زمین خورده است و در اینجا بحث انقلاب اسلامی و مردم است.

وی با تأکید بر اینکه ما رسالت داریم و با توجه به رسالت خود کمک می کنیم، اظهار کرد: ما نه رقیب دولتیم و نه می خواهیم بزرگ نمایی، سیاه نمایی و موازی کاری کنیم؛ واقعا این اعتقاد را نداریم و ما می خواهیم جایی که سنگ است بلند کنیم ما می خواهیم برانگیختگی کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در استان کرمان افتخار می کنیم در حوزه آب اول فهمیدیم، فریاد زدیم و کشور را کرمان برانگیخته کرد و این افتخار کرمان است و می دانیم با حرکتی که انجام شده و کاری که دولت انجام می دهد چه اتفاقاتی در آینده در حوزه آب خواهد افتاد.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: سپاه به عنوان کمک حال در کنار شما هست و با فرمانی که رهبر انقلاب داده است امیدواریم خداوند توفیق دهد، همه با هم کارهای موثر و امید بخشی را انجام دهیم.


.

ارسال نظرات
آخرین اخبار