تلاش جهادی برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : سال ١۴٠١ را، سال دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ برنامه کرده ایم و انشالله با یاری همه مسئولین استان این مهم که آرزوی همه متولیان امر میباشد محقق شود.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۱۹
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در محل مصلی نماز جمعه در جمع نمازگزاران گفت : سال ١۴٠١ را، سال دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ برنامه کرده ایم و انشالله با یاری همه مسئولین استان این مهم که آرزوی همه متولیان امر میباشد محقق شود.

محمد علی نیکبخت که در محل میز مطالبه گری ستاد نمازخانه به سوالات مطرح شده پاسخ میداد افزود: در حال حاضر ١٣٠ واحد مرغداری جدید با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار میلیارد تومان در دست اجراست که عمدتا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی میباشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مرغداری های فعال سیستان و بلوچستان، ٣٠ درصد گوشت مرغ مورد نیاز بازار استان را تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: با دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی جدید فراهم خواهد شد.

وی توسعه و تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی برشمرد و گفت: همزمان با راه‌اندازی واحدهای مرغداری جدید، صنایع کشتارگاهی و تولید جوجه یکروزه و تخم مرغ را نیز برنامه کرده ودر کنار واحدهای مرغداری جدید، راه اندازی خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار