مراسم بزرگداشت اولین شهید روحانی استان بوشهر در مبارزه با رژیم ستمشاهی در روستای حیدری شهرستان دشتی

به همت حوزه مقاومت والفجر درازی و پایگاه مقاومت شهید حاج علی فقیه مراسم بزرگداشت اولین شهید روحانی استان بوشهر شهید ابوب عاشوری در روستای حیدری برگزار شد
کد خبر: ۹۴۱۸۹۶۴
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ضمن یاد و خاطره شهداء گفت: شهید ابوتراب عاشوری دارای دو ویژگی و معیار بارز می باشد که هم در جایگاه یک عالم و هم در جایگاه یک شهید در استان می درخشد و بنده به این شهید افتخارمی کنم.
آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:  خداترسی بهترین ویژگی عالمان است که در روح علماء جای دارد و از دیگر ویژگی ها نیز مرزبانی و اخلاص می باشد که آن را می توان در شخصیت شهید ابوتراب عاشوری یافت.
و ی اضافه کرد: این شهید شفیته خدا و حقیقت بود که در موقع سخن بر روی منبر و در محضر مراجع از خطبای برجسته و سخنوران چیره دست آن زمان به شمار می رفت که با اشرافیت دقیق خود شرایط زمان خود را تحلیل می کرد که در آن زمان کمتر کسی این خصوصیت را داشت.
آیت الله حسینی بوشهری به روحیه خدمت گذاری وی در قبال مردم اشاره کرد و گفت: این عالم خادم مردم بود و هر تبعیدی که وارد استان می شد بدون هیچ ترس و اضطرابی در آن برهه از زمان به دیدن آنها می رفت و آنان را مورد مهر و محبت خود قرار می داد.
وی با اشاره به علاقه وافر این شهید به امام خمینی ( ره) تصریح کرد: حضرت امام (ره) هنگام شنیدن خبر شهادت شهید عاشوری از پاریس، برای شهادت این عالم بزرگ و فرهیخته پیام تسلیت فرستادند.
مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: شهید عاشوری ویژگی های برجسته ای داشت که یکی از آن ها داشتن جایگاه شهیدان و عالمان است.
حسینی بوشهری تاکید کرد: شهید عاشوری شیفته دین خدا و حقیقت بود و همین امر سبب شده است تا این شهید به عنوان شهیدی برجسته و دارای بصیرت لقب بگیرد.
وی گفت: توانایی در سخنوری از ویژگی های شهید عاشوری بود و این توانایی به خوبی در سخنرانی این شهید در بحرین و نجف در محضر مراجع بزرگ نمایان بود.
حسینی بوشهری با بیان این که شهید عاشوری تحلیل مسائل جامعه را همواره در سرلوحه سخنرانی های خود قرار می داد افزود: مردم داری و خادمی مردم به شکل مخلصانه از تاکیدهای این روحانی بزرگ و مبارز بود که به واسطه آن نزد مردم محبوبیت زیادی یافت.
وی یادآور شد: دیدار با افراد تبعیدی نیز همواره از سوی شهید عاشوری دنبال می شد و این در حالی بود که شرایط جامعه در آن زمان برای دیدار با افراد تبعیدی بسیار نامناسب و به قیمت جان دادن بود ولی شهید عاشوری با شجاعتی که داشت در این راه ایستادگی کرد.

در پایان مراسم لوح تقدیر و هدیه ای به خانواده شهیدان شباب اهداء شد.

ارسال نظرات