امام جمعه موقت شهرکرد؛

انقلاب اسلامی در جایگاه والایی قرار دارند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: انقلاب اسلامی به سربلندی‌های بسیاری دست پیدا کرد و امروز در جایگاه والایی قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۱۸۹۰۳
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزادی بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد، با تبریک حلول ماه با برکت شعبان و اعیاد شعبانیه و توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: دشمن از موفقیت‌های کشور وحشت دارد و تلاش می کند به اَشکال مختلف جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد، به هوشیار ملت ایران و پشتیبان همه جانبه ی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی،این نهضت تاریخی برخواسته از دین و اعتقادات دینی است و حاکمیت برگرفته از باور‌های مردم، ریشه در عمق جامعه و مسیر الهی دارد و از دسیسه‌های کینه توزانه دشمنان در امان خواهد بود.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: دشمنان که تا پیش از انقلاب اسلامی به مردم ایران به چشم حقارت نگاه می‌کردند و ملت را کوچک می‌شمردند و برای چپاول منابع نفتی و استفاده از ذخایر ایران حکومت‌های دست‌نشانده را به قدرت می رسانند، امروز از استقلال، شجاعت ملت ایران،موفقیت‌های تاریخی آن و صدور انقلاب اسلامی احساس خطر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی،به نگاه سیاستمداران خارجی به جامعه مومنان اشاره کرد و گفت: این سیاستمداران که مومنان را افرادی ضعیف می‌دانستند، هیچگاه تصور نمی‌کردند که افراد دیندار ایران اسلامی عامل پیشرفت‌های بسیار در زمینه‌های گوناگون علمی، اجتماعی، نظامی، دفاعی و امنیتی شوند، انقلاب اسلامی به سربلندی‌های بسیاری دست پیدا کرد و امروز در جایگاه والایی قرار دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد، اتصال نظام خداجوی جمهوری اسلامی به حکومت جهانی امام زمان ارواحنافداه را یکی از جلوه‌های زیبای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حماسه آفرینی شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و تبلیغات فرهنگی بزرگ که توسط انقلاب در سراسر جهان رخ داده از دیگر جلوه‌های بارز انقلاب اسلامی است.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد، زهد و ساده‌زیستی رهبران انقلاب اسلامی را از جلوه‌های زیبا و نیک انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) وقتی سکاندار کشور شد به قصرهای سلطنتی عنایت نکرد و در یک حسینیه نیمه‌ساز سکنی گزید و به زندگی ساده خود ادامه داد و رهبر معظم انقلاب هم به عنوان پیرو امام راحل زندگی ساده و طلبگی دارند، این ساده‌زیستی و زهد برگرفته از مکتبی است که امامین انقلاب در آن تربیت شده‌اند و باید تا می‌توان آن را اشاعه داد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد،با اشاره به نقش مهم حوزه‌های علمیه در تربیت انسان‌های بزرگ، همچون علامه شهید مطهری و شهید بهشتی افزود: ثبت نام تحصیل علاقه‌مندان برای حضور در حوزه‌های علمیه آغاز شده است، حوزه‌های علمیه، فقها و علمای آینده را در درون خود پرورش می‌دهند، پس باید به این اماکن علمی و معنوی توجه خاص شود، زیرا بسیاری از افراد تاثیر گذار در زمینه‌های مختلف، تعلیم یافته حوزه‌های علمیه هستند.

حجت اسلام والمسلمین فاطمی، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از علما در سطح جهان به تبلیغ اسلام ناب پرداختند و صدها هزار نفر شیعه در کشورهای بزرگ تربیت کردند که برکت انقلاب اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها و سودجویان استقامت و شجاعت از خود نشان می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار