خبرهای داغ:
رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج امام خمینی(ره) محمدیه؛

فرهنگ دست گیری از نیازمندان، برگرفته از فضایل اخلاقی پیامبر و ائمه(ع) است

حجت الاسلام شهسواری گفت: دست گیری از نیازمندان از صفات برجسته پیامبر مهربانی و ائمه(ع) بوده و این صفت خوب، امروز بعنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی پایه گذاری شده است.
کد خبر: ۹۴۱۸۷۵۶
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام شهسواری رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج امام خمینی(ره) محمدیه در مراسم جشن مبعث در نشست بصیرتی با محوریت سبک زندگی اسلامی که در حوزه خواهران یاس نبی(ص) سپاه شهرستان البرز بیان کرد: الگوگیری از سیره پیامبر بعنوان پیام آور مهر و خداپرستی در زندگی، قطعا از بروز مشکلات فردی و اجتماعی پیشگیری می کند.

وی با اشاره به الگو قرار دادن پیغمبر(ص) در زندگی فردی و اجتماعی گفت: ممکن است این سوال در ذهن ایجاد شود که چرا پروردگار عزوجل، رسول الله(ص) را به عنوان پیغمبر برگزید. پیغمبر سواد نداشت و علم ایشان خدادادی بود و خداوند این علم را در اختیار پیغمبر قرار داده بود.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: در جامعه عرب که جهل همه جا را فرا گرفته بود خداوند کسی را که یتیم بود به عنوان‌ پیغمبر انتخاب کرد. یکی از دلایل انتخاب پیغمبر‌ اخلاق او بود. ابعاد شخصیتی ایشان در بعد اجتماعی، فردی، خانوادگی بسیار برجسته بود. ایشان نسبت به جامعه خود دلسوز بود و تغییر جایگاه ایشان هیچ تاثیری بر رفتار خوش ایشان نداشت آنچنان که همیشه دغدغه همسایه و مشکلات نیازمندان را داشت.

رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج امام خمینی(ره) محمدیه ادامه داد: دنیا اعتباری است. مانند نام انسان بعد از مرگ دیگر اسمی از ما نمی برند و ما را میت خطاب می کنند. آن چیزی که می ماند عمل انسان و صفت خوب و خیر بودن است.

حجت الاسلام شهسواری گفت: دست گیری از نیازمندان از صفات برجسته پیامبر مهربانی و ائمه(ع) بوده و این صفت خوب، امروز بعنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی پایه گذاری شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار