خبرهای داغ:

تزکیه مقدم بر تعلیم/نهاد امامت جمعه اصلی‌ترین کارش، آموزشی، پرورشی و تربیتی

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، گفت: نکته‌ای که باید از بعثت یاد بگیریم این است که پرورش، حتماً نباید با امکانات کامل باشد.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۵۵
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی؛ در دیدار مسئولان آموزش و پرورش شاهرود به مناسبت هفته امور تربیتی با حضور مشاورین مذهبی و معاونین پرورشی مدارس در حسینیه امام خمینی (ره) با اشاره آیه ۱۶۴ سوره آل عمران، اظهار کرد: اینکه فرمودند؛ معلمی شغل انبیاست، تعارف نیست چرا که پرورش مقدم است بر هرچیزی.
امام جمعه شاهرود افزود: ما در چهار دهه‌ی‌ای که گذشت تحولات فوق العاده‌ای داشتیم، مثلاً شهیدان باهنر، رجایی و مطهری که بدنه آموزش و پرورش و تربیت را محکم کردند.
او خاطرنشان کرد:، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تا ما به آن هدف والا برسیم، خیلی راه مانده است، مجاهدت می‌خواهد، شهید می‌خواهد؛ اما نه شهید جسمی.
امینی با بیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، گفت: نکته‌ای که باید از بعثت یاد بگیریم این است که پرورش، حتماً نباید با امکانات کامل باشد، پیامبر با فقر مطلق مالی و ... پرورش را به خوبی جلو بردند و ما می‌توانیم با حداقل‌ِ امکانات، پرورش را جلو ببریم.
او افزود: نهاد امامت جمعه اصلی‌ترین کارش، آموزشی، پرورشی و تربیتی است و به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی شهرستان هاست و طبیعتاً پرورش مهم‌ترین کار است.
در این دیدار سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز با گرامیداشت هفته امور تربیتی به ارائه گزارشی از اقدامات این مدیریت در حوزه پرورشی و تربیتی در مدارس پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها