امام جمعه شهرستان ایرانشهر؛

انقلاب اسلامی از نتایج مهم بعثت است / مبعث هدایت به سوی عقلانیت و وحدت

بزمانی گفت: اگر ما مدعی پرچم ناب اسلام هستیم و می خواهیم ادامه دهنده این مسیر باشیم و هزینه های آن را پرداخت کنیم با توجه به تحریم هایی که اکنون در جامعه بشری وجود دارد باید مقاومت و سر سختی زمان پیامبر را الگوی مسیر خود قرار دهیم.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۹۹
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از ایرانشهر ضمن تبریک عید مبعث خدمت همه مردم، بیان کرد: چند نکته باید در رابطه با بعثت نبی اکرم (ص) یادآوری کرد و در حقیقت بعثت به نوعی تکمیل کننده تمامی زحماتی است که انبیا الهی از صدر اسلام تا حضرت خاتم الانبیا (ص) بر آن تاکید داشتند.

وی افزود: دو تا محور در دستور کار همه انبیا بوده که یکی از آن ها حرکت تمامی انسان ها به سوی عبودیت و بندگی است و در مورد محور دوم می توانبه مبحث طاغوت ستیزی اشاره کرد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: بنابراین در مبحث بعثت دو موضوع قابل توجه بوده که شامل قرار گرفتن انسان ها در مسیر عبودیت خداست و سر تعظیم و بندگی را در مقابل غیر پرودگار فرود نیاورند و تمام آن چیزی که در این محور مورد عنایت بوده این است که تمامی انبیا تلاش های خودشان را روی همان محور متمرکز کردند.

وی اضافه کرد: نبی اکرم (ص) اشرف همه انبیا بوده که جامعه بشری را از هر چه غیر خدا نجات داده و رهنمود او هدایت به سوی خداوند سبحان بوده است.

وی عنوان کرد: در حقیقت بعثت پیامبر اسلام هر آن چه انسان را از بندگی خدا دور و غل و زنجیرهایی را که در افکار جامعه بشری کشیده می شده و انسان را زمین گیر می کرده دور می کند و فکرهای انسان ها را باز و کمر خمیده تخیلات و اندیشه های ناپاک را از پای عقل آن ها باز و مردم را به سمت و سوی عقلانیت هدایت می کند.

حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: اگر به جامعه جاهلی زمان پیامبر اکرم (ص) اشاره کنیم طبق فرموده آن حضرت که گفته بین دو جاهلیت مبعوث شدم جاهلیت اول و جاهلیت دوم که اگر به جامعه بشری نگاه کنیم نشان از جاهلیت دوم است.

وی اضافه کرد: در حقیقت سبک زندگی غربی نمونه ای از جاهلیت دوم است که مقام معظم رهبری به این مسئله تاکید فراوان دارند و در واقع پیام بعثت شامل اخلاق، معنویت و عقلانیت و هر آن چه انسان را دعوت به مسیر الهی می کند، است.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: یکی از نتایج بعثت، انقلاب اسلامی ما است که امام راحل آمد و همان پیام بعثت را در جامعه جهانی پیگیری کرد و برای مردمان زمان خود تبیین و نتیجه اش را مشاهده روی همان مبنا، دشمنی استکبار را در مقابل انقلاب اسلامی و مبارزه تمدنی بین دنیای غرب و اسلام می بینیم‌.

وی اضافه کرد: در حقیقت اسلام سردمدار انقلاب اسلامی بوده و اگر جهان استکبار با انقلاب اسلامی سر سازش ندارد و بهانه های مختلف هر بار سر موضوعات گوناگون چون مسئله هسته ای، موشکی و ... می گیرد و نگران بوده و این داستان ها همچنان ادامه دارد که در حقیقت آنان با این موضوع ها مخالفت ندارند و اصل اختلاف آن ها انقلاب اسلامی بوده که مدعی پیام بعثت است و این درگیری ها و نزاع های تمدنی قطعا وجود خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران پرچم دار اسلام ناب محمدی می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شعب ابی طالب به مدت سه سال جامعه نوپا اسلامی را با بیشترین تحریم ها و فشارها در محاصره خود قرار دادند و در آن روزها پیامبر (ص) با مقاومت نور اسلام را فراگیر کرد و مردم در آن زمان با تاثر از آن الگوی صدر اسلام مقاومت و خسته نشدن از جامعه اسلامی و ولایت مداری پای دستورهای پیامبر را سرلوحه خود قرار داده و ایستادگی کردند و این مسئله اکنون به الگویی برای امروز ما تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر ما مدعی پرچم ناب اسلام هستیم و می خواهیم ادامه دهنده این مسیر باشیم و هزینه های آن را پرداخت کنیم با توجه به تحریم هایی که اکنون در جامعه بشری وجود دارد باید مقاومت و سر سختی زمان پیامبر (س) را الگوی مسیر خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی اذعان کرد: باید مردم ما این مسئله را بدانند که نهال ۴۳ سال پیش اکنون به صورت درختی تنومند و قدرت منطقه ای در غرب آسیا مشاهده می شود و نظام فکری امامین انقلاب اسلامی پیش می روند و می تواند این موضوع پیام ها داشته باشد و در حقیقت به سمت تمدن نوین انقلاب اسلامی هدایت و رهنمون شد.

وی گفت: همدلی، وحدت، تولی و تبری از نکاتی است که جامعه اسلامی باید به آن ها عنایت داشته باشد و در کنار هم بودن و اتحاد را به عنوان مدرسه اسلامی برای قرآن و اشد کفار در دستور کار خود قرار دهیم و در مقابل دشمن سرسختانه باشیم و عقب نشینی نکنیم‌ که این موارد از جمله پیام های بعثت هستند.

ارسال نظرات