خبرهای داغ:
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی قزوین؛

جریان «غدیر» نباید به ایام غدیر محدود شود

اللهیاری گفت: جریان «غدیر» نباید به ایام غدیر محدود شود بلکه باید این جریان در تمام طول سال مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم فرهنگ علوی را برای اقشار مختلف جامعه تبیین نماییم.
کد خبر: ۹۴۱۸۲۶۱
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور با حضور محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های استان قزوین، حجت الاسلام محمد محمودی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین برگزار شد.

قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی قزوین با اشاره به برجستگی این مسابقه از ابعاد فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: این کار یک اقدام فرهنگی در تراز کشوری است که نشان می دهد مسابقه فاخری با اثری فاخر به اجرا در آمده است.

وی گفت: همچنین حضور طیف های سنی مختلف در این مسابقه نشان می دهد مخاطبین در طیف های مختلف سنی علاقمند مطالعه آثار فاخر در زمینه زندگینامه بزرگان دین هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی قزوین اظهار کرد: در سال های اخیر به مسأله غدیر تا این حد پرداخته نشده بود و بنیاد غدیر نقش مهمی در شناساندن ابعاد شخصیتی امیرالمومنین و فضایل اخلاقی ایشان و نیز اهمیت جایگاه غدیر در فرهنگ شیعه و جهان اسلام دارد.

وی افزود: موضوع غدیر جزو مسایلی است که برای کمرنگ شدن آن در جامعه اسلامی از سوی دشمن بودجه های فراوانی صرف شده تا شبهاتی را در اذهان ایجاد نماید و قطعا تداوم فعالیت های فرهنگی همچون مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور می تواند با این تهدیدات دشمن مقابله کند.

اللهیاری گفت: جریان «غدیر» نباید به ایام غدیر محدود شود بلکه باید این جریان در تمام طول سال مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم فرهنگ علوی را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تبیین نماییم.

لزوم برگزاری نشست های بازخوانی «نهج البلاغه»

در ادامه فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ضمن با اهمیت خواندن اقدامات فرهنگی همچون برگزاری مسابقاتی از نوع مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور در جامعه بیان کرد: بی شک برگزاری برنامه هایی از این دست می تواند روشنگری خوبی در خصوص موضوعات مختلف جامعه از جمله اهمیت ولایت و جایگاه آن در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به کتاب «حُسنیه در دربار هارون» که محور مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور است، گفت: استقبال بسیار خوبی از این کتاب صورت گرفت و امیدواریم در مسیر شناخت غدیر و مهدویت و ائمه موثر باشیم.

محمدبیگی اظهار کرد: به دلیل ارزشی بودن محتوای نهج البلاغه باید در قالب نشست‌های بازخوانی، رسالت معرفی و تبیین محتوای این کتاب ارزشمند و فاخر که بیان نصایح امیرالمومنین به جامعه است را به خوبی انجام دهیم و برای جذب مخاطبین اهمیت استفاده از راهبردهای این چشمه معرفتی در همه عرصه های زندگی تبیین شود.

کلام امیرالمومنین را با ظرافت های هنری فرهنگ سازی کنیم

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد محمودی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: توجه به این نکته که کارهای فاخر و هنری نقش مهمی در خارج کردن نهج البلاغه از فضای صرفا کتابخوانی می تواند نقش مهمی در جریان یافتن محتوای سازنده نهج البلاغه در همه سطوح زندگی داشته باشد.

وی گفت: برگزاری مسابقه خوشنویسی نهج البلاغه در قالب شعر و منثور برای بیان جان مایه ها و نصایح امیرالمومنین یکی از همان کارهای فاخری است که از سوی بنیاد بین المللی غدیر صورت گرفته است.

استمرار یک حاکمیت و تبدیل آن به تمدن باید از منشأ آن باشد که کلام امیر در این امر نقش مهمی دارد و ما نیز همین تکلیف را داریم که با ظرافت های هنری آن را وارد زندگی مردم نماییم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم قرعه کشی جهت انتخاب برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار