نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

مساجد مهمترین مکان برای تربیت انسان است

امام جمعه شهرکرد،گفت: در جمهوری اسلامی به انسانهای اهل علم، درک و بصیرت نیاز است و مساجد مهمترین مکان برای تربیت انسان است.
کد خبر: ۹۴۱۷۸۶۵
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه شورای سیاستگذاری امور مساجد استان با حضور اعضای این ستاد به‌صورت حضوری و ارتباط مجازی با شهرستان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، با تاکید بر هدایت مساجد به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی گفت: در طرح مسجد تراز اسلامی باید مساجد به کانون فعالیت‌های فرهنگی و عرصه تربیت انسان تبدیل شوند که برای رسیدن به این برنامه همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها، فعالان فرهنگی و اعضای کانون‌های مساجد و فعالان محله را می‌طلبد که با امام جماعت مساجد همراهی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد،به آغاز طرح مسجد تراز اسلامی در استان اشاره کرد و افزود: مقدمات اجرای این طرح و راهکارهای عملیاتی آن از مدت‌ها قبل در سطح شهرستان‌ها آغاز شده و امروز همه چیز برای اجرای این طرح فراهم است، جزوه‌ای که حاوی راهکارها و اقدامات عملیاتی اجرای طرح است در اختیار تمام مساجد گذاشته شده و جلسات توجیهی در این خصوص برگزار شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: برای تبدیل شدن مساجد به مسجد تراز انقلاب اسلامی، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی در جامعه نهادینه شود، در این طرح امام جماعت در محور کار قرار دارد و طبعاً تمام ارکان مساجد اعم از هیات امنا، فعالان مساجد، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و غیره باید امام مسجد را در این امر یاری کنندتا راهکارهای عملیاتی مسجد تراز اسلامی تحقق یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام بیان کرد: با تأکید بر اینکه خلاصه طرح مسجد تراز اسلامی بر امر تربیت استوار است، گفت: در این زمینه باید مساجد را به محل فعالیت فرهنگی و عرصه تربیت اسلامی تبدیل کرد و همه دستگاه‌ها با کنار گذاشتن منیت‌ها باید وارد عرصه شوند و ائمه جماعت و جمعه نیز بیش از گذشته فعال و هم‌افزا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان، افزود:هم ‌اکنون طرح‌هایی در مساجد استان در قالب مسجدمحوری و محله‌محوری از سوی نهادهای فرهنگی در دست اجراست که باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به مسجد در تراز انقلاب استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مساجد باید فعال و محل تربیت و کادرسازی و مرکز انسان‌سازی باشند، امروز جمهوری اسلامی نیازمند انسان‌های تربیت شده و اهل علم، درک و بصیرت است و مهم‌ترین مکان برای تحقق این مهم مساجد هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به وجود یک‌هزار مسجد در استان،اظهار داشت: ۳۰۰ مسجد استان امام جماعت دارند و برخی مساجدی که امام جماعت ندارند،  فعال نیستند، نبود روحانی و امام جماعت از مهمترین مشکلات مساجد استان است و باید مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مساجد برای اجرایی شدن این طرح رفع شود.

در این جلسه در خصوص رفع مشکلات مساجد مسکن مهر، احداث مسجد در منطقه مهدی آباد و خیابان کاشانی شهرکرد و مشکلات مساجد از جمله نبود امام جماعت و کمبود اعتبارات برنامه‌ریزی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار