خبرهای داغ:

در جهاد تبیین، سیاه نمایی دشمنان با بیان دستاورد‌های بزرگ انقلاب خنثی شود

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت:دشمنان تلاش می‌کنند ذهن جوانان را با سیاه نمایی منحرف کنند و دستاورد‌های بزرگ انقلاب را ناچیز نشان دهند.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۰۵
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

در جهاد تبیین، سیاه نمایی دشمنان با بیان دستاورد‌های بزرگ انقلاب خنثی شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به موضوع جهاد تبیین و الزامات مربوط به آن افزود: با وجود این که کشور با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی روبروست، در زمینه‌های مختلف علمی دستاورد‌های بسیاری داشته ایم که دشمنان نیز به آن معترف هستند.
امام جمعه شاهرود گفت: دشمنان تلاش می‌کنند ذهن جوانان را با سیاه نمایی منحرف کنند و دستاورد‌های بزرگ انقلاب را ناچیز نشان دهند.
او ادامه داد: این توفیق‌ها در حالی به دست آمد که بیش از ۴۰ سال در تحریم همه جانبه به سر بردیم، بنابر این اگر کسی نقص‌ها و مشکلات را می‌گوید، پیشرفت‌های به دست آمده را نیز فراموش نکند.
امام جمعه شاهرود به شیوع ویروس کرونا و تلاش‌های پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامت کشور هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر از خودگذشتگی مدافعان سلامت، محققان حوزه سلامت توانستند با تولید چند واکسن موثر به کاهش تلفات این ویروس کمک شایانی کنند.
امینی به دستاورد‌های حوزه اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات، در این بخش نیز موفقیت‌های بسیاری در امور ساختاری اقتصاد کشور به دست آمد که حتی دشمنان نیز این موضوع را به زبان می‌آورند.
او موضوع مذاکرات وین را هم یادآور شد و گفت: این مذاکرات نباید زیاد به طول بینجامد، هر چند که تعجیل نیز امری نادرست است، باید تکلیف خود را با این موضوع معلوم کنیم.
امام جمعه شاهرود به سفر رییس جمهور به کشور قطر هم اشاره کرد و گفت: این کشور در سالیان گذشته نسبت به برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس رفتار معقولی داشت، هر چند ایران نیز در مشکلاتی که برای این کشور پیش آمد، کمک‌های موثری کرد و امیدواریم این سفر و نتایج آن به نفع دو کشور و منطقه تمام شود.
امینی به جنگ اوکراین هم اشاره کرد و گفت: یکی از علل اصلی بروز این جنگ دخالت‌های ناروای غرب و ناتو در امور این کشور بود.
امام جمعه شاهرود به مشکلات پیش آمده برای مسلمانان کشور هند هم اشاره کرد و گفت: حمله گروهی از هندو‌های متعصب به زنان محجبه هند موضوع مهمی است که باید دولت هندوستان هر چه زودتر نسبت به حل آن اقدام کند تا عواقب منفی این موضوع دامنگیر این کشور بزرگ نشود.
او با انتقاد از گروه‌های حقوق بشری که در خصوص این موضوع سکوت مرگباری را پیش گرفته اند، گفت: در کشوری که برخی حیوانات آزاد هستند بدون مزاحمت در خیابان‌ها بچرخند، چرا برای بعضی از بانوان مزاحمت ایجاد می‌شود.
امینی با درخواست از دولت هند برای پیشگیری از رفتار برخی گروه‌های افراطی از کشور‌های مسلمان و سازمان کنفرانس اسلامی نیز درخواست کرد در این خصوص اقدام کنند.
امام جمعه شاهرود نزدیک شدن عید نوروز را یادآوری کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی باید افراد محروم فراموش نشوند و به هر شکل ممکن کمک‌هایی برای این قشر انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها