۵ هزار خانوار کم‌درآمد سیستان و بلوچستان تسهیلات نصب پنل خورشیدی دریافت می‌کنند

زاهدان/ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای پروژه ساخت پنل به صورت بلاعوض و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۱۷۳۰۸
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که در راستای ماندگاری و تثبیت جمعیت روستایی برای اجرای طرح نصب پنل خورشیدی بر روی سقف منازل روستایی بویژه خانوارهایی که شغل و درآمدی ندارند و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به پنج هزار خانوار کم درآمد تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره اعطاء می‌شود، گفت: با اجرای یک پنل خورشیدی بر روی بام خانه یک خانوار روستایی که به دلیل خشکسالی، کشاورزی و دامپروری آن‌ها آسیب دیده و این خانواده‌ها مستمری بگیر شده‌اند، حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان درآمد ثابت ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد بالاتر از سایر استان‌هاست که این جذابیت خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جذابیت دوم برای سرمایه‌گذاران این است که به دلیل قابلیت صادراتی استان و همجواری با پاکستان و افغانستان این موضوع در تفاهم‌نامه منعقد شد که سرمایه‌گذاران در این حوزه به غیر از دوره پیک و فصل پرمصرف سال برق تولیدی را صادر کنند و این قابلیت صادرات نیز مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران در این زمینه است.

وی بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای پروژه ساخت پنل به صورت بلاعوض و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار