نیروی دریایی سپاه چابهار قریب به ۱۰۰ تُن روغن خوراکی قاچاق توقیف کرد

چابهار/ فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار از کشف و توقیف قریب به ۱۰۰ تُن روغن خوراکی قاچاق در حوزه دریای مکُران (عمان) جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۶۹۰۵
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، ناوسالاریکم پاسدار محمد نوذری اظهار داشت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق خصوصا قاچاق تولیدات داخلی همچون روغن خوراکی و سایر موارد به خارج از مرزهای میهن‌مان و بنا به دستور صریح سردار فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمندگان اسلام در مجموعه (ندسا) پایگاه مستقل امام علی (ع) مستقر در چابهار موفق به رهگیری و توقیف یک محموله قاچاق روغن خوراکی شدند.

وی تصریح کرد: این محموله به مقصد یکی از کشورهای همسایه بارگیری شده بود و از آنجا که رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران در راستای مبارزه مستمر با قاچاق عمده و سازمان‌یافته و برای حفظ منافع ملت بزرگوار ایران اسلامی متعهد هستند، مقابله با پدیده قاچاق همواره در دستور کار است.

فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار بیان داشت: باعث تاسف است که باوجود کمبودها و دغدغه‌هایی که در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد، این قبیل محموله‌ها با مجوز و بسیار بیشتر از میزان مصرف مردم، با انگیزه قاچاق به استان سیستان و بلوچستان وارد شده و به نزدیک‌ترین روستاهای ساحلی حمل و به خارج از مرزهای کشور منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: با توکل به خدا و حول قوه الهی باید جلوی این قبیل اقدامات از مبدا گرفته شود هرچند که ما به تلاش‌های شبانه‌روزی خودمان در حوزه عملیاتی، با جدیت کامل ادامه می‌دهیم چراکه این موضوع با معیشت مردم مرتبط است.

به گزارش ایرنا، این باند قاچاق سازمان‌یافته ، محموله روغن خوراکی از طریق مسیر دریایی و با استفاده از  چهار فروند شناور باری  از مبدا یکی از روستاهای ساحلی چابهار بارگیری و به مقصد یکی از کشورهای همسایه در حال حرکت بود.

متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مدتی است که قاچاق روغن خوراکی تولید داخل به خارج از مرزها باعث افزایش قیمت این کالا در فروشگاه‌ها شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار