معاون سیاسی سپاه قدس گیلان:

احزاب در مدیرپروری ضعیف عمل کردند/ تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی از جوانان انقلابی در گیلان

احزاب در مدیرپروری ضعیف عمل کردند/ تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی از جوانان انقلابی در گیلان
اگر امروز در گیلان با نقد مردم مبنی بر اینکه چرا مدیران و متولیان دستگاه اجرایی جوانان نیستند مواجه هستیم یک سوی این نقد به احزاب و تشکل‌ها بر می‌گردد‌
کد خبر: ۹۴۱۵۹۵۳
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی خود از فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در استان گیلان اظهار کرد: اگر چه نقش تشکل‌ها و احزاب در تعادل نظام انکارناپذیر است اما باید برای ارزیابی آنان به عملکردشان توجه داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه در استان گیلان تمام فعالیت احزاب و تشکل‌ها منحصر به دوران انتخابات شده است که این یک آسیب بوده و در جلساتی که با احزاب فعال در استان داشتیم این مسئله را به عنوان نقد به آنان منعکس کردیم.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در استان گیلان برای داشتن احزاب و تشکل‌هایی که در همه میادین نقش‌آفرین باشند دچار نوعی فقر هستیم خاطرنشان کرد: در این راستا معاونت سیاسی سپاه استان گیلان جلسات متعددی را با احزاب و تشکل‌های همسو و غیرهمسو برگزار کرده است‌.

عزیزی یادآور شد:  در این جلسات بارها تأکید کردیم که تعامل و هم‌افزایی ما با احزاب و تشکل‌های استان در راستای منویات امامین انقلاب و بر مبنای عملکرد آنان بوده و اگر ایده ارائه شده توسط احزاب، اسلامی بوده و در راستای اهداف دشمن نبوده با آن‌ها همکاری داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه برای نقش احزاب در استان اهمیت قائل هستیم اما بر عملکرد آن‌ها نیز انتقاد داریم تصریح کرد: اینکه چرا احزاب استان به آن حدی از تعامل و تکامل نرسیدند که تنها موجودیت خود را در زمان انتخابات می‌بینند، مورد انتقاد ما است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان  با تاکید بر ارتقای فکری و سیاسی احزاب و تشکل ها در استان، بیان کرد: از این رو در جلسات کارشناسی که برگزار خواهد شد نقش احزاب را در مدیرپروری و شایسته‌پروری تبیین می‌کنیم؛ اگر امروز در گیلان با نقد مردم مبنی بر اینکه چرا مدیران و متولیان دستگاه اجرایی جوانان نیستند مواجه هستیم یک سوی این نقد به احزاب و تشکل‌ها بر می‌گردد‌.

عزیزی با اشاره به اینکه احزاب استان نتوانستند برای تشکیل بانک اطلاعاتی از نیروهای انقلابی اقدام کنند گفت: این توانایی در احزاب و تشکل‌‌های استان وجود دارد اما خود را در مقابل این عملکرد منفعل می‌دانند که با مشاوره‌هایی که امیدواریم این حوزه برگزار می‌شود شاهد رفع آن باشیم.

وی درباره اهمیت پای کار آوردن جوانان در عرصه‌های مختلف، افزود: شاخصه مهم منویات مقام معظم رهبری در گام دوم مأموریتی بود که به جوانان دادند؛ یکی از موضوعاتی که امروز در بحث انتصابات در گیلان با آن مواجه هستیم و دغدغه برخی از انقلابیون نیز هست عدم واگذاری مدیریت‌ها به نسل جوان است.

معاون سیاسی سپاه استان گیلان  اضافه کرد: از طرفی مردم نیز این امر را مطالبه می‌کنند که بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید به جوانان در عرصه‌های مختلف میدان داد و معاونت سیاسی سپاه استان در راستای تحقق مطالبه مردم تحقق این امر را خواستار است‌.

عزیزی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به حدی از ارتقا برسیم که یک بانک اطلاعاتی از جوانان شایسته در استان داشته باشیم گفت: معاونت سیاسی سپاه استان در برنامه‌های خود اعم از مطالبه‌گری، روشنگری و هم‌اندیشی بهره‌گیری از جوانان انقلابی را در اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر امروز انتصابات در استان گیلان از  قشر جوان نیست باید به عملکرد دولت‌های گذشته نیز توجه کنیم چرا که اگر گیلان امروز از نظر داشتن مدیران انقلابی جوان دچار فقر است دلیل آن عدم وجود بانک اطلاعاتی و عدم مدیرپروری است. 

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در 12 سال گذشته تاکنون مدیر جوان انقلابی در استان گیلان پرورش داده نشده که اکنون از آن استفاده کنیم گفت: البته پتانسیل‌های بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد و از جمله آنان می‌توان به جوانان هادیان سیاسی در استان اشاره داشت.

وی خاطرنشان کرد: این جوانان انقلابی و هادیان سیاسی در سطح استان گیلان می‌توانند در حوزه مطالبه‌گری و نقد سیاست‌های دولت‌های گذشته و دولت کنونی اثرگذار باشند تا مدیرانی که از خط انقلاب انحراف دارند را به جایگاه واقعی خود برگردانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار