خبرهای داغ:
معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور؛

کمک به بشریت و ترویج صلح از رسالت های هلال احمر است/افتتاح دبیرخانه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» در قزوین

دکتر منیری در آیین افتتاح دبیرخانه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» و رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: ۱۹۲ کشور در صلیب سرخ و هلال احمر عضو هستند و یکی از اهداف مهم هلال احمر کمک به بشریت و ترویج صلح در جهان است.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۳۸
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر سیدعلی منیری در آئین رونمایی از پوستر «رفیق خوشبخت ما» در هلال احمر قزوین بیان کرد: وقتی صحبت از هلال احمر می‌شود بیشتر ذهن ها به سمت کارهای امدادی که در سیل و زلزله و حوداث انجام می شود متمرکز می شود. ۱۹۲ کشور در صلیب سرخ و هلال احمر عضو هستند و یکی از اهداف مهم هلال احمر کمک به بشریت و ترویج صلح در جهان است.

وی افزود: امروز برای توسعه مسائل بشر دوستی و صلح و دوستی، هلال احمر کارهای فرهنگی خوبی را در دستور کار دارد. سردار سلیمانی به عنوان الگوی اصیل ایرانی اسلامی که در جهت کمک به بشریت فعالیت‌های زیادی را انجام داد و به عنوان یک الگوی اخلاقی برای جوانان در سایر کشورهای جهان مطرح است.

معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور تصریح کرد: ما باید بتوانیم مکتب سلیمانی را برای جوانان به عنوان موفق ترین الگو مطرح کنیم. سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب اهل بیت است. در نامه معروفی که به دخترش می نویسد بسیار نکات اخلاقی و بشردوستانه در آن وجود دارد.

منیری افزود: در مکتب سلیمانی هرچه عمیق تر ورود می کنیم لایه های بیشتری از انسانیت و صلح دوستی را می بینیم که نگاه عارفانه این سردار بزرگ امنیت و آسایش را به ارمغان آورده است. ۱۹۲ کشور عضو هلال احمر و صلیب سرخ هستند اگر کسی از صلح دوستی و بشریت دم بزند ما هستیم که در مکتب سلیمانی به آن عمل کردیم.

وی در خصوص برگزاری جشنواره در سال گذشته گفت: امسال هلال احمر قزوین دبیری جشنواره «رفیق خوشبخت ما» را که ترویج فرهنگ سلیمانی است بر عهده گرفته است تا با جذب آثار فاخر هنری، کلیپ، مقالات ادبی، بتوانیم در معرفی سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی موفق عمل کنیم. در سال گذشته، جشنواره در سطح ملی بود اما امسال برگزیدگان استانی به مسابقات ملی و بین المللی جشنواره راه می یابند و در پویش چهل چراغ به نیت حاج قاسم چهل کار خیر انجام می دهند و ثوابش را برای سردار دلها هدیه می دهند که ۶۳ هزار نفر در این امر شرکت کردند که نام و مشخصات آنها در سامانه وجود دارد.

کفتنی است؛ در پایان این مراسم از پوستر «رفیق خوشبخت ما» رونمایی و دبیرخانه این جشنواره در هلال احمر قزوین افتتاح شد.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار