خبرهای داغ:
روایت تلاشگران خستگی ناپذیر بسیجی و سپاه آبیک در امدادرسانی به کوهنوردان ابیکی؛

عرصه جهاد بسیج، بی نهایت است/پس از گذشت ۱۸ ساعت، تلاش ها نتیجه داد

فرمانده سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک جزئیات ۱۸ ساعت تلاش بسیجیان و سپاه آبیک به همراه تیم های امدادی برای نجات ۱۶ کوهنوردان گرفتار در کولاک را بیان کرد.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۱۷
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ۱۶ تن از کوهنوردان شهرستان آبیک روز جمعه با اطلاع از شرایط سخت جوی راهی مسیر کوهستانی قله نواکوه می شوند که در طول مسیر با توجه به شرایط سخت جوی گرفتار برف و کولاک شدید در ارتفاعات گردنه ایلوند می شوند که تلاش سپاه و بسیج شهرستان ابیک، راهداری آبیک، هلال احمر و فرمانداری موجب شد تا این کوهنوردان به سلامت به اغوش خانواده هایشان بازگردند.

در همین خصوص سرهنگ مهدی صادق پور فرمانده سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تشریح این ماجرا بیان کرد: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده و بی توجهی لیدر این گروه کوهنوردی به هشدارهای هواشناسی، با یک دستگاه مینی بوس عازم سفر کوهستانی می شوند و در طول مسیر، خودرو مینی بوس را در محل قاضی کلایه پارک کرده و پیاده به مسیر ادامه می دهند.

وی گفت: این کوهنوردان جمعه شب در بازگشت از ارتفاعات قله ایلوند که مرز مشترک بین شهرستان آبیک و منطقه طالقان است با برف و کولاک شدید در آن منطقه مواجه و در یافتن مسیر درست دچار مشکل می شوند و در یک معدن متروکه که در همان حوالی است اتراق می کنند و از ساعت ۴ بعدازظهر روز جمعه با دستگاه های امدادرسان تماس می گیرند.

سرهنگ صادق پور اظهار کرد: گروهی از هلال برای یافتن این گروه کوهنوردی عازم محل می شوند اما به دلیل شرایط بد جوی موفق نمی شوند. حدود ساعت ۴ بامداد گروهی از بسیجیان منطقه زیاران همراه راه بلدهای منطقه، جهت کمک به کوهنوردان راهی مسیر می شوند و سپس گروه امداد هلال احمر صبح همان روز به این گروه بسیجیان زیاران ملحق می شود.

فرمانده سپاه شهرستان آبیک با اشاره به اینکه از پایگاه هوایی آبیک و استان البرز درخواست کمک شد اما به دلیل شرایط بد جوی و کولاک منطقه، امکان امداد هوایی وجود نداشت تصریح کرد: با بررسی منطقه به دلیل مه غلیظ و شرایط ناپایدار جو، امکان فرود بالگرد وجود نداشت لذا هیچ گونه امکان امداد هوایی مقدور نبود. لذا از صبح همان روز گروه راهداران آبیک وارد عمل شده و در یک عملیات چند ساعته اقدام به بازگشایی مسیر کردند. اما ناگفته نماند که امکانات خودرویی معادن موجود در منطقه، موجب پیشرفت زیادی در عملیات بازگشایی مسیر شد.

وی اضافه کرد: حوالی ساعت ۱۱ در صبح بسیجیان منطقه زیاران به همراه امدادگران هلال احمر به کوهنوردان رسیدند. در این عملیات دو تیم چهارنفره از بسیج و سپاه زیاران، همچنین از هلال احمر، راهداری، فرمانداری، شهر تری زیاران حضور داشتند که بعد از ۱۸ ساعت موفق به امدادرسانی به کوهنوردان شدند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار