خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان:

فعالیت در حوزه اشتغال یکی از پایدارترین روش‌های محرومیت‌زدایی است

ملایر- مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: فعالیت در حوزه اشتغال یکی از پایدارترین روش‌های محرومیت‌زدایی است.
کد خبر: ۹۴۱۴۲۷۷
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی قراباغی در حاشیه بازدید از یک کارگاه قالیبافی در ملایر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، کمک به حوزه اشتغال و معیشت خانواده را یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌های حوزه‌ی محرومیت‌زدایی دانست و گفت: فعالیت در حوزه اشتغال یکی از پایدارترین روش‌های محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: به جای توزیع بسته‌های معیشتی و کمک موقت به خانواده‌ها، بهتر است کمک کنیم تا خودشان صاحب کسب و کار شوند و معیشت خانواده را اداره کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در کشور متولی امر اشتغال هستند، تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی نیز در حوزه محرومیت زدایی کمک حال همه‌ دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.

وی آموزش و توانمند سازی در حوزه اشتغال به کمک دستگاه‌های متولی از جمله آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها را از اقدامات سازمان بسیج سازندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها راه را برای کار آفرینان با هدف رفع موانع تولید و اشتغال، تسهیل می‌کنند.

قراباغی تاکید کرد: کارگاه هایی با تولید محصولات ارزآور مانند کارگاه‌های قالیبافی در کنار صادرات و تأمین معیشت خانواده‌ها، می‌توانند ارائه کننده فرهنگ و تاریخ کشور باشند.

وی یادآور شد: ماموریت سازمان بسیج سازندگی علاوه بر محرومیت‌زدایی در حوزه‌ پروژه‌های عمرانی و یا تامین جهیزیه، ارائه تسهیلات در حوزه‌های معیشت، اشتغال و نیز کمک به حوزه آموزش است.

مسئول این کارگاه قالی بافی نیز اظهار کرد: این کارگاه که از سال ۹۸ در محل مرکز فنی و حرفه ای خواهران ملایر راه‌اندازی شده است، با ۱۰ دار قالی ۹ متری برای حدود ۲۰ خانم خانه دار اشتغال ایجاد کرده است.

شریفی با بیان اینکه در این کارگاه نقشه‌های فرش کاشان با پشم گل ابریشم بافته می‌شود، افزود: برای راه‌اندازی کارگاه، ۱۰ میلیون تومان از صندوق سازمان بسیج سازندگی تسهیلات گرفتیم و در حال حاضر نیز پیگیر اخذ تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از همین صندوق برای توسعه کارگاه هستیم.

وی با اشاره به تولید ۱۰۰ متر قالی دستباف بصورت سالانه در این کارگاه، یادآور شد: تابحال حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در همین مرکز آموزش دیدند و بسیاری از آن ها در منزل خود مشغول قالیبافی هستند.

مدیر یک تعاونی میناکاری نیز در حاشیه بازدید این تعاونی مطرح کرد: این تعاونی با ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر، میناکاری بر روی  ظروف سفالی و مسی و فیروزه کوبی را انجام می‌دهد.

لیلا عاجیوند با اشاره به اینکه تابحال ۲۵۰ نفر این هنر را آموزش دیدند، گفت: این محصولات علاوه بر فروش در شهرهای اطراف، در خارج از کشور هم به فروش می رسد و از برخی کشورها سفارش داریم.

وی به دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی برای توسعه این کارگاه میناکاری اشاره و خاطر نشان کرد: برای خرید کوره و مواد اولیه نیز ۱۰۰ میلیون تومان از صندوق سازمان بسیج سازندگی وام دریافت کردیم.

گفتنی است، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین استان همدان همچنین از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر بازدید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار