خبرهای داغ:
امام جمعه تویسرکان:

برپایی یادواره‌های شهدا، اجر شهید داد

تویسرکان-امام جمعه شهرستان تویسرکان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا کاری شهدایی است و اجر شهید را دارد و این حرکت از تربیت مادرانه خانواده‌های شهدا الگو می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۲۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در یادواره ۱۰ شهید سرافراز روستای امامزاده زید تویسرکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به معنویت در خانواده‌های شهدا به خصوص نقش مادران در تربیت شهدا افزود: اینکه جمع جوانان یک پایگاه بسیج جمع می‌شوند و چنین یادواره‌هایی را به‌پا می‌کنند یقین داشته باشند کاری شهدایی کردند و اجر شهید را خواند داشت و این حرکت از تربیت مادرانه شما الگو می‌گیرد.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: انقلاب باعث پرورش افرادی شد که در عرصه‌های امنیتی و دفاع از حرم و دفاع از میهن حضور پیدا کنند و از جان‌های شیرین خود گذشته‌اند تا انقلابی که برپایه اسلام بنا شده حفظ کنند .

وی به مقام انسان در برابر نباتات و حیوانات اشاره و تصریح کرد: انسان ذاتاً جایگاهش بالاترین جایگاه‌ها است به همین دلیل اشرف مخلوقات است اما اگر در راه خداوند کشته شود و خون خود را نثار اسلام کند شهید است و این شهادت بالاترین مرتبه انسان است و ما و شما هم با یادواره‌ها کرامت انسانی شهدا را حفظ و ترویج می‌دهیم.

موحدی گفت: حیات واقعی انسان، آخرت است و شهدا با ایثار جانشان و گذشتن از زندگی و فرزند خود با خداوند معامله کردند و به ما فهماندند که عاقبت کار خود را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: شهدا عُلقه‌ای عجیب با خداوند داشتند و از علاقه‌های دنیوی خود گذشتند.

امام جمعه تویسرکان به حرکت بزرگ امام راحل اشاره و عنوان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب و دستاوردهای انقلاب به همگان نشان دادند که پرورش یافته دامن مادری فاطمی بود و از دنیای فانی گذشته بود و شهدایی را پروراند تا انقلاب کردند و امروز هم از همان نسل عزتمندانه، شهدای مدافع حرم و امنیت و سلامت رهرو راه همان شهدا شدند و کرامت واقعی ایرانی و ایران را بازگرداند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در ادامه با تبرریک ایام الله دهه فجر تاکید کردند: بعضی‌ها در داخل و خارج سعی بر سانسور دستاوردهای انقلاب دارند و می‌خواهند با شبکه‌های رسانه‌ای دروغگوی خود این افتخارات را ناچیز نشان دهند و به حاشیه ببرند.

سرهنگ کامران کریمی با تأکید بر جهاد تبیین گفت: آگاهی و بصیرت ما باعث نقش برآب شدن نقشه‌های دشمن خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار