یادداشت؛

رجب، ماه تخلیه نفس از اَجنبی و هر عُلقه و گرایش شیطانی

ماه رجب ماه تخلیه نفس از اَجنبی و هر عُلقه و گرایش شیطانی است، ماه استغفار و آشتی با خدا ست، ماه زدودن علف های هرز از صحن جان و سرزمین نفس است.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۷۶
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
رجب، ماه تخلیه نفس از اَجنبی و هر عُلقه و گرایش شیطانی
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، یادداشت حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ در ادامه می‌آید:

فصل و بهار معنویت (سه ماه رجب، شعبان و رمضان) از راه رسید، شکر ایزد منان را که عمری داد و توفیقی تا باری دیگر موسم وصل و قرب و تزکیه و تهذیب را درک کنیم. عارفان بالله و سالکان الی الحق همواره و پیوسته در انتظار درک لحظات این سه ماه بسر برده و چشم دوختند. و حال این فرصت طلایی از راه رسید. حلول ماه رجب با عطر دل انگیز ولادت ابا جعفر مولانا باقرالعلوم علیه السلام نسیمی از بهشت را به صحن جانمان راه داد و برای لیله الرغائب که هم شب رهبت و پناه بردن به حریم امن ربوبی است و هم شب رغبت  و میل به مهر و جمال اوست، دریچه خانه دل را به روی رحمت و لطف و کرمش که نهایت آرزوها و امیدها و حاجات خیر و نیک است، باز کرد.

ماه رجب در دامنه ذکر یا من ارجوه لکل خیر ... از مکتب امامت و ولایت نقوی و تقوی و علوی علیهم السلام درس و آموزه ای به عاشقان و تشنگان معارف توحیدی می بخشد. درسی که در بیست و هفتم رجب با حماسه پر فروغ بعثت نبوی (صلی الله علیه و آله) در مسیر رشد و تعالی و کمال، نوید لیظهره علی الدین کله را به بشریت تشنه امنیت و عدالت و معنویت و حریت می دهد. 

ماه رجب ماه تخلیه نفس از اَجنبی و هر عُلقه و گرایش شیطانی است، ماه استغفار و آشتی با خدا ست، ماه زدودن علف های هرز از صحن جان و سرزمین نفس است، ماه پاکسازی خانه دل از پلشتی و غبار روبی بهاری است، ماه بارش باران اشک دیده از سر خوف و ترس از رسوایی قیامت و آخرت است، ماه تقویت رجاء و امید به عفو و بخشش خدای کریم و رحیم است.

ماه آماده شدن برای درک فیض دو ماه شعبان و رمضان و گشودن بال پرواز بسوی افلاک است. 

ای عزیز !
به هوش باش و بیدار، که این ماه نیز بسان همه عمر ما همچون برق و باد و ابر خواهد گذشت و در حسرت از دست دادن آن خواهیم سوخت، سوختنی که جز آه و ناله خسران ثمری نخواهد داشت.

الحمدلله الذی عرفنی نفسه و لم تترکنی عمیان القلب، الحمدلله الذی جعلنی من امه محمد (صل الله علیه و آله) و جعلنی من المتسکین بولایه امیرالمومنین و اولاده المعصومین (علیهم السلام)، الحمدلله الذی جعل رزقی فی یدیه و لم یجعله فی ایدی الناس، الحمدلله الذی ستر ذنوبی و عیوبی و لم یفضحنی بین الخلائق.

یا حق 
التماس دعا.

 
انتهای پیام/
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار