خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

امروز منطقه به ویترین شکست‌های آمریکا تبدیل شده است/ امروز نیازمند تفکر جهادی و مدیریت انقلابی هستیم

امیر سرتیپ «اکرمی‌نیا» گفت: دشمن امروز در نقطه ضعف قرار دارد و منطقه به ویترینی از شکست‌های آمریکا تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۲۰
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ «محمد اکرمی‌نیا» معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین شب از مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد «چهارمردان» قم برگزار شد، اظهار داشت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تأثیرات آن در سطح داخل و خارج است و این دستاورد‌ها باید به نسل جدید نیز منتقل شود.

امروز منطقه به ویترین شکست‌های آمریکا تبدیل شده است/ امروز نیازمند تفکر جهادی و مدیریت انقلابی هستیم

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در دورانی پیروز شد که جهان دوقطبی بود، «کمونیست» و «لیبرالیسم» کانون توجه مردم بودند و جنگ صلح و سایر رویداد‌ها حول محور این دو قدرت رخ می‌داد.

امیر اکرمی‌نیا ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای عمق سیاسی و اجتماعی بود و هیچ قدرتی از آن حمایت نکرد و در مقابل، قدرت‌ها را نیز به چالش کشید و نشان دادن مذهب نیز می‌تواند قدرت‌ها را به چالش بکشد؛ در حالی که لیبرال‌ها پرچمدار جدایی دین از سیاست بودند.

وی با بیان اینکه این پیروزی‌ها مرهون امام خمینی (ره) است که انقلاب را تئوریزه و اجرایی کرد، افزود: آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند دین اسلام وارد حکومت شود و برایشان قابل پیش‌بینی نبود، ۹ روز قبل از ۱۹ دی ایران را جزیره ثبات خود اعلام کردند، حکومت پهلوی هم تصور درستی از دین در ذهن نداشت و دنبال فساد و خوشگذرانی خود بود.

امیر اکرمی‌نیا با ارائه تحلیلی از اوضاع ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ سال گذشته قطعه‌قطعه کشور ما به تاراج رفت، در حکومت قاجار و پهلوی بخش‌های مهم کشور طبق قرارداد ترکمنچای و گلستان از کشور جدا شدند، هرات، بخش‌هایی از سیستان و بحرین که منطقه‌ای استراتژیک بود، از ایران جدا شدند؛ ایران را ژاندارم آمریکا در منطقه معرفی کردند و برای آمریکا فعالیت می‌کرد و تصویب قانون کاپیتولاسیون نمونه دیگری از خیانت‌های پهلوی بود که با مقابله و سخنرانی شدید امام خمینی (ره) مواجه شد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که به لطف دستاورد‌های نظام اسلامی، امروز به اقتدار سیاسی، نظامی و دفاعی رسیده‌ایم، گفت: در جنگ هشت‌ساله تحمیلی از خود دفاع کردیم و یک سانتی‌متر از خاک خود را به دشمن ندادیم، از سال ۹۳ شاهد گسترش تروریسم در منطقه بودیم که هدف آن‌ها براندازی انقلاب اسلامی بود؛ ما هم خود را حفظ کردیم و هم ریشه تروریست را در منطقه خشکاندیم و امروز تنها اثراتی ضعیف از تروریست در منطقه مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که در مقابله با تحریم‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز به ملت ما تحمیل کردند، مقاومت کرده‌ایم، تصریح کرد: امروز غنی‌سازی ۶۰ درصد هسته‌ای داریم و به توانمندی‌های موشکی رسیده و در منطقه حضور فعال داریم و تشکیل الگوی دفاع منطقه‌ای متشکل از دوستداران اهل‌بیت (ع) و انقلاب اسلامی به صورت فراملّی در جنگ با استکبار، از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

امیر اکرمی‌نیا با اشاره به آموزش‌های جدید و تجهیزات پیشرفته در ارتش جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح، گفت: امروز تجهیزات متعارف نظامی از ایران به خارج از کشور صادر می‌شود و قدرت نظامی انقلاب اسلامی همچون کوه یخی در دریاست که بخش کوچکی از آن پیدا و بخش اعظمی پنهان است و این بخش کوچک آشکار، باعث بازدارندگی دشمنان شده است.

وی یادآور شد: ما زمانی را تجربه کردیم که اجازه واردات سیم‌خاردار نداشتیم، در زمان پهلوی تمام تجهیزات توسط مستشاران خارجی تعمیر می‌شد؛ ولی امروز دشمن تلاش می‌کند سلاح‌های ما به خارج صادر نشود؛ این دستاورد‌ها تنها طی ۴۳ سال که زمان بسیار کوتاهی است، ایجاد شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: این بیانیه دارای هفت قسمت بوده که یکی از آن‌ها شناخت دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که البته برای مردم خارج از کشور و مردم مظلوم منطقه شناخته شده است؛ زیرا امروز ایران کشوری به‌شمار می‌آید، ولی دشمن با امپراتوری رسانه‌ای و با به کارگیری شبکه‌های فارسی‌زبان و خبرگزاری‌های مختلف، نمی‌گذارد مردم این دستاورد‌ها را بشناسند و درک کنند.

وی با بیان این نکته که بخشی از مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت داخلی است، افزود: دولت سیزدهم نشان داده که می‌توان مشکلات را حل کرد؛ باید از مدیرانی با تفکر تمدنی استفاده شود. امروز نیازمند تفکر جهادی و مدیریت انقلابی هستیم. باید هوشیاری خود را نسبت به دشمنان حفظ کنیم؛ چراکه آنان با تمام قدرت دنبال براندازی نظام اسلامی هستند؛ دشمنی استکبار با اسلام، هویتی است و آن‌ها نیز می‌دانند برخورد ۲ سبک زندگی اسلامی و غربی صورت خواهد گرفت.

امیر اکرمی‌نیا تأکید کرد: دشمنان قابل اعتماد نیستند که بخواهیم با آن‌ها توافقی حتی موقت کنیم. مصدق تلاش بسیاری کرد که نفت ملی شود، ولی آمریکایی‌ها با این چهره لیبرال چه کردند؟ دشمن امروز در نقطه ضعف قرار دارد و منطقه ویترین شکست‌های آمریکا شده است.

وی گفت: استعمار در دوره ۴۰۰ ساله خود، ۲ دوره استعمار کهن با حضور نظامی و فشار سیاسی، اقتصادی و در نهایت کودتا را پشت سر گذاشته و امروز از رسانه و فرهنگ استفاده می‌کند تا مردم را به استعمار خود درآورد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار