حسن پور:

قوانین نظام صنفی باید در سطح مجلس و دولت اصلاح شود

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور از تشکیل یک کمیته برای بررسی قوانین مربوط به اصناف خبر داد و گفت: قوانین نظام صنفی باید به صورت ریشه ای و در سطح کلان مجلس و هیات دولت اصلاح شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۵۲
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ،غلامرضا حسن پور در نشست هیات اندیشه ورز اصناف استان ایلام اظهار داشت: بررسی قوانین نظام صنفی مصوب سال ۹۲ نیازمند بازنگری است، اعضای این کمیته با بررسی این قوانین معایب آن را شناسایی و به مجلس ارائه می دهند تا با اصلاح این قوانین مشکلات صنفی مرتفع شود.

وی افزود: قوانین نظام صنفی باید به صورت ریشه ای و در سطح کلان مجلس و هیات دولت اصلاح شود و مبادی اصلی همچون گمرک و کارخانه های تولیدی باید نظارت بیشتری شوند.

حسن پور با بیان اینکه اصناف نیز باید برای مشکلات صنفی خود راهکارهایی داشته باشند و به مسوولان ارائه دهند، یادآور شد: اصناف و تولیدگران باید نگاه صادرات محور داشته و متولی نظارت بر بازار نیز به جای بسیج، دولت باشد و نیروی بسیج گلوگاه های اصلی چون گمرک را نظارت و مجلس نیز از تصویب قانون های تورم زا خودداری کند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور تاکید کرد: ایجاد رقابت در بین واحدهای صنفی و بازار بهترین راهکار عملی برای مقابله با احتکار، کم یا گران فروشی است.

رییس حوزه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام هم گفت: اصناف نیاز به تامین سرمایه دارند و دولت باید نگاه ویژه ای به اصناف داشته باشد.

جمیل شوهانی افزود: اصناف موتور متحرکه جامعه محسوب می شوند و این قشر مهم و شریان حیاتی نیازمند حمایت جدی دولت هستند و باید به عنوان صنعت به آنها نگاه شود.

یونس هواسیان رییس اتاق اصناف استان ایلام هم در این دیدار خواستار حمایت و کمک سازمان بسیج اصناف کشور به سیلزدگان مورموری شد و افزود: اصناف پشتوانه اصلی نظام هستند و یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار بسیج را نیز همبن اصناف تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن پور در جریان سفر به استان ایلام از واحدهای صنفی تولید ماسک و ملزومات پزشکی و تولیدی پوشاک بازدید کرد و واحد بسته بندی کارخانه تولید و بسته بندی محصولات پروتئینی را در شهرک ششدار افتتاح کرد. دیدار با امام جمعه ایلام، شرکت در جلسه قرارگاه شهید امانی با موضوع اصناف و بازدید از گمرک پایانه مرزی مهران از دیگر برنامه های وی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار