خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه فارس:

دفاع به وقت از دین و از، ولی خدا یکی از جلوه‌های خیر کثیر است

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: دفاع به وقت از دین و از، ولی خدا یکی از جلوه‌های خیر کثیر در مورد حضرت زهرا (س) است.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۰۳
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در همایش ملی «مادران فاطمی» همراه با تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری اینکه مادر در فرهنگ اسلام یک کلمه مقدس است، اظهار کرد: در فرهنگ اسلام، زن به عنوان یک مفهوم ارزشمند انسانی در مسیر کمال به سمت پر شدن ظرفیت‌های الهی در کنار مرد قرار گرفته است.

وی با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: خداوند متعال در سوره کوثر هنگامی خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید ما به تو کوثر عطا کردیم و این خیر کثیر اگرچه مصادیق فراوانی می‌تواند داشته باشد، اما آنچه مفسران در آن اختلاف نظر ندارند، وجود حضرت زهرا(س) است.

استوار میمندی، زهرای مرضیه(س) را کوثر و خیر کثیر دانست و گفت: جلوه‌های خیر کثیر بودن حضرت زهرا(س) متعدد است، اما آنچه در اینجا حائز اهمیت است، اسوه بودن حضرت زهرا(س) است، هنگامی وجود مبارکه حضرت ولیعصر(عج) در خصوص حضرت اینچنین نکاتی را می‌فرماید یعنی جایگاه کمال بخشی حضرت زهرا(س) بی‌بدیل است که برای امام معصوم او تبدیل به یک اسوه و الگو شده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: هنگامی از امام صادق(ع) سئوال کردند که هم مریم مقدس(س) سیدة نساءالعالمین بود و هم فاطمه زهرا(س) سیدة نساءالعالمین است، حضرت فرمود حضرت زهرا(س) سیدة نساءالعالمین من الاولین و الآخرین است، اما مریم مقدس سیدة نساءالعالمین در عصر خودش بود، این یعنی اینکه اسوه بودن حضرت زهرا(س) من الاولین و الآخرین است.

وی با تاکید بر اینکه اگر جلوه‌های کوثر بودن حضرت زهرا(س) را بشناسیم بهتر می‌توانیم آن حضرت را اسوه خود قرار دهیم، گفت: یکی از جلوه‌های خیر کثیر بودن، کیفیت دفاع آن حضرت از ولایت بود که اگر قیام و انقلاب حضرت زهرا(ع) در دفاع از امیرالمومنین(ع) نبود شاید همان وقت حضرت علی(ع) را به شهادت می‌رساندند و اثری از اسلام راستین نبود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس بیان کرد: دفاع به وقت از دین و از ولی خدا یکی از جلوه‌های خیر کثیر است، حضرت زهرا(س) وجودی مؤثر و ارزشمند دارند که برکت وجودی او تا گستره قیامت خود را نشان می‌دهد.

منبع: ایکنا
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها