خبرهای داغ:
حسن بیادی کارشناس ارشد مسایل سیاسی:

وجود رژیم صهیونسیتی برای آمریکا و اروپا هزینه‌بر شده است/ تلاش برای برهم زدن مذاکرات از سوی برخی کشورها

مذاکرات بین ایران و کشورهای اروپایی به مقطع حساسی رسیده است و بسیاری از کشورهایی که توافق ایران و تروئیکای اروپا و آمریکا را بر خلاف منافع خود می بینند تلاش دارند تا در این مسیر دست اندازی کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۱۶
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مذاکرات بین ایران و کشورهای اروپایی به مقطع حساسی رسیده است و خبرها حاکی از ان است که شاید به زودی شاهد یک توافق بین طرفین باشیم. از طرف دیگر بسیاری از کشورهایی که توافق ایران و تروئیکای اروپا و آمریکا را بر خلاف منافع خود می بینند تلاش دارند تا در این مسیر دست اندازی کنند. به دنبال همین موضوع با حسن بیادی کارشناس مسایل سیاسی و دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفتگو کردیم که در ادامه می آید:

به نظر شما روند مذاکرات هسته‌ای نتیجه مثبتی برای ایران خواهد داشت؟
- به نظر بنده مذاکرات اخیر از سوی جمهوری اسلامی بسیار دقیق و شفاف و با یک مدیریت یکپارچه پیش میرود ولی متاسفانه اتحادیه اروپا که از خود اختیاری ندارد و این آمریکاست که حاضر نیست از اشتباهات و تحریمهای ظالمانه بدون منطق خود صرف نظر و عذر خواهی کند . چه کنیم که اکثر این مشکلاتی حادث گردیده به توافقات دولتهای قبل برمیگردد و کشور و مردم مظلوم ما در این توافقات هرچه ضربه خورد بعضا از سوی مدیرانی بود که “یا تدبیر و حرف زدن بلد نبودند و یا اینکه تدبیرشان در راستای خواسته‌های طرف مقابل توافقات برجام و آمریکا بود” و جالب اینجاست که با تمام معضلاتی که کارشناسان خبره برای عملکرد منفی آنان بیان مینمایند و بطور بسیار جدی طلبکار هم هستند و از این طرف هم هیچ اراده برای برخوردی با آنان نیست و صحت و سقم عملکرد آنان برای مردم شفاف نشده که بالاخره حق باکیست و از سوی دیگر ، ما سیاسیون متوجه نشدیم و یا مسئولین ذیربط هم به مردم گزارش ننمودند که اگر به دنبال توافقات در برجام هستیم چرا به دهان کاسبان تحریم نزدیم.

اکنون برخی جریانات سیاسی کمافی‌السابق با موج سواری خود در دولت جدید در حال اثرگذاری جدی هستند و حتی این باندهای متصل به قدرت و ثروت عملکرد دولت را از درون بدنه خود دولت ، متاثر از خواسته‌های تمامیمت خواهی و سودجویانه خود نموده‌اند بطوری که میتوان به افزایش ظالمانه قیمتهای اجناس و مایحتاج روزمره زندگی مردم شریف در تمام سطوح اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی و نیز بالارفتن قیمت خودرو و قص‌علیهذا اشاره نمود و دیگر اینکه چه کسانی هستند در استانهایی همچون اصفهان ، شیراز و اهواز و دیگر شهرهای کشور به نافرمانیهای مدنی و اختلافات قومیتی دامن میزنند؟ آیا این ناجوانمردان غیر از کاسبان تحریم و نفوذی‌ها و باندهای متصل به قدرت و ثروتند؟ در یک کلان چنین میتوانم بگویم که چندین شرکت معدود ولی بسیار حساس و سازمان و وزارتخانه جمهوری اسلامی و مردم آنرا به شکل کودتایی نرم به گروگان گرفته‌اند.

پاسخ ایران به تهدیدهای آشکار آمریکا و اسراییل چه باید باشد؟

هیچ‌کس از مردم ما راضی به نتایج تحریم نیست اما به زورگویی و تصمیمات یکطرفه و ناعادلانه از سوی استکبار هم راضی نیستند و دیگر اینکه؛ زمان این نوع تهدیدات آن هم تهدید کشوری مثل ایران عزیز از سوی آمریکا و اذناب او همچون رژیم منحوس اشعالگر فلسطین گذشته است و بقول مقام معظم رهبری زمان بزن در رو تمام شده و آنان میدانند که باکشوری که مجهز به تمام سلاحهای پیشرفته است فقط روبرو نیستند بلکه با مردمی غیور و مقاوم و مومنی طرف هستند که حکمت ، صلابت و شجاعت خود را به جهانیان اثبات نموده‌اند ، البته این حقیر اعتقاد دارم که رژیم اشغالگر صهیونیستی برای استکبار جهانی هزینه‌بر شده و باعث تحقیر و کاهش قدرت آنان در دنیا گردیده است بنابراین شک ندارم که کشورهایی همچون تروئیکای اروپا و آمریکا به دنبال بهانه‌جویی و صحنه ‌سازیهایی هستند که اسرائیل توسط کشوری همچون ایران‌اسلامی و یا حزب‌الله لبنان از بین برود که این کار برای آنان بدون هزینه خواهد بود واین را هم باید بدانند که رهبری معظم و مسئولین جمهوری اسلامی هشیارتر از آنی هستند که آنان می‌اندیشند.

درصورت عدم توافق شرایط را چطور پیش بینی می‌کنید؟

فقط خدا میداند که در پشت پرده این توافقات چه میگذرد ، فکر میکنم که به بهانه این توافقات جدید و تصمیمات پرقدرت ایران خواسته‌های برخی کشورهایی که تلاش دارند مانع توافق شوند بصورت غیر محسوس از حلقوم وابستگان به رژیم صهیونیستی و بعضاً دولتهای همسایه در منطقه بیان میگردد و در کند شدن روند تصمیمات اثرگذار خواهندبود. البته خدا کند که چنین نباشد و الا گره کوری به این توافقات جدید خواهند زد در پایان ضمن تشکر باتوجه باینکه اطلاعات بسیار دقیق در دسترس همگان نیست و تحلیل از شواهد و قرائن احتمالی صورت می‌پذیرد فلذا تاکید میکنم که تحقق و صحت تحلیل بنده در این مصاحبه به شکل خوشبینانه ۴۰ درصد خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها