رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبرداد:

در طرح محله اسلامی همه بسیجی هستند

سردار غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از طرح فاطر درشهرکرد از اجرای طرح محله اسلامی در 11هزار محله کشور تا پایان سال آینده خبرداد.
کد خبر: ۹۴۰۵۸۲۲
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  آیین رونمایی از طرح فاطر با موضوع تحقق محله اسلامی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان  بسیج مستضعفین در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل و شهدا، بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، تحقق محله اسلامی از منظر سند راهبردی 10 ساله بسیج را تشریح کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما یک بار دیگر بایدبرگردیم بسیج را با آن نوعی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب وامام حاضر تبیین میفرمایند در ذهن خود بازتعریف کنیم واینگونه بسیج را بشناسیم.

سردار سلیمانی، ادامه داد: اولا نظام مقدس جمهوری اسلامی همانطوری که انقلاب اسلامی از هیچ جایی مانند انقلاب های جهان همچون انقلاب فرانسه، انقلاب چین، انقلاب کوبا؛  الگو نگرفته بود، بلکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در اعماق تاریخ تشیع و در حادثه  عاشورا و در مکتب انتظار داشت.

وی، راهبرد امام راحل را غلبه خون بر شمشیر دانست؛ نه مبارزه مسلحانه و نه حتی مبارزه امنیتی؛ روزهای آخر هم اتفاقاتی که افتاد به خاطر حضور ژنرال هایزر در ایران و تلاش آمریکایی ها برای جلوگیری از پیروزی انقلاب بودکه کودتایی را طراحی کرده بودند و اطلاعات به امام رسید و ایشان تاکتیک متحورانه برای خنثی کردن این توطئه بزرگ اندیشیدند.

سردار سلیمانی، انقلاب اسلامی ما بومی اسلام ناب است و با شیوه هایی که ملت مابه رهبری امام راحل داشت به پیروزی رسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان یک نظام عاشورایی وعلوی برای اولین بار در تاریخ تشکیل شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را نظامی برگرفته از صدر اسلام و نظام پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم دانست که در مدینه منوره پیاده کردند و به سراسر بلاد اسلامی گسترش یافت.

این مقام مسئول، ملت بزرگ ایران را مانع ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به عبور از دو مرحله گام اول شامل پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران؛ گفت: بناست در گام دوم بر اساس تبیین مقام معظم رهبری باید 3مرحله شامل؛ تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی ونیل به جامعه مهدوی و خلق تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم.

وی، در بین این سه گام، تحقق دولت اسلامی را مهم ترین گام برشمرد و چرایی عدم تحقق آن در 40 سال گذشته با توجه به وجود ریزه کاری های آن در تدابیر امامین انقلاب اسلامی را تشریح کرد و عدم حضور کامل مردم در همه عرصه ها به جزء انتخابات را دلیل اصلی برشمرد و تصریح کرد: امام راحل باتکیه بر مردم بزرگ ترین تهدید مقابل انقلاب و نظام یعنی جنگ تحمیلی را به یک فرصت تاریخی و گنجینه تمام عیار تبدیل کردند و باید آن الگو را بعد از دفاع مقدس ادامه می دادیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: مردم خودشان به جبهه رفتند و با تشکیل یگان های استانی، استان چهارمحال و بختیاری  هم لشگر همیشه پیروز قمربنی هاشم علیه السلام را ایجاد کرد و باید امروز هم در همه عرصه ها ازجمله فرهنگ باید از مردم استفاده کنیم. همه پیروزی های ما در جاهایی است که از مردم استفاده کرده ایم. در سیاست، اقتصاد و ... هم باید از مردم استفاده کنیم.

وی، گفت: ما در دفاع از اندیشه امام و خلف شایسته ایشان مقام معظم رهبری تبعیت کردیم و نیروهای مسلح ما بسیار مقتدر هستند،  اصل دفاع مردم پایه است و در سیاست و فرهنگ بر دشمن غلبه پیدا کرده ایم، هرچند آسیب های اجتماعی هم به ما وارد شده، اما در اقتصاد نسخه توسعه بانک جهانی را در کشور آوردند و اجرا کردند وبه تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه نکردند که باعث شد مردم از صحنه خارج شوند. درصورتی که باید نسخه بومی خودمان را اجرا می کردیم.

سردار سلیمانی با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر لازم برای حضور مردم در تحقق دولت اسلامی گفت: به همین منظور تلاش می‌شود تا پایان سال آینده طرح محله اسلامی به عنوان یک چشم‌انداز در حدود ۱۱ هزار محله کشور اجرایی شود.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: به طور متوسط ۵۰ هزار محله در کشور وجود دارد که با اجرای طرح محله اسلامی در حدود ۱۱ هزار محله می‌توان یک‌پنجم محلات کشور را در مسیر فراهم کردن بستر حضور هر چه بیشتر مردم و تحقق دولت اسلامی قرار داد.

وی به اجرای این طرح در بیش از ۸۰۰ محله کشور اشاره و تصریح کرد: موفقیت‌های قابل‌ توجه‌ای در راستای رفع مشکلات مردم در این محلات به ثبت رسیده است و بسیج مستضعفین آمادگی دارد از مساجدی که به این طرح می‌پیوندند، پشتیبانی کند.

سلیمانی با بیان اینکه بسیج به دنبال ایجاد جریان و  تسهیل‌گری در اجرای طرح محله اسلامی و تحقق دولت اسلامی است، یادآور شد: هر تشکیلات دیگری نیز که وارد عمل شود و این جریان را راه‌اندازی کند در صورتی که با سازمان بسیج هم ارتباطی نداشته باشد، باز هم بسیج تلقی خواهد شد چرا که وقتی مردم برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب وارد میدان شوند به معنای واقعی بسیج شکل گرفته است و در طرح محله اسلامی نیز همه بسیجی هستند.

وی هدف از اجرای این طرح را حاکم شدن ارزش‌های اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: مهم آن است که جامعه از مرحله دولت اسلامی عبور کرده و تحقق جامعه مهدوی روی بدهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین پاسخگو بودن مسوولان را در ادامه اجرای طرح محله اسلامی و تحقق دولت اسلامی متذکر شد و گفت: علت آنکه در برخی مواقع به مشکلات مردم توجه نمی‌شود آن است که شیوه دیوان‌سالاری حاکم شده به طور کلی پاسخگو نیست که اگر مردم‌سالاری محقق شود، تمامی افراد موظف به پاسخگویی هستند.

سلیمانی یادآور شد: هدف سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج که به تصویب مقام معظم رهبری نیز رسیده است، کمک در راستای تسهیل‌گری برای حضور مردم در همه عرصه‌ها و در نتیجه تحقق دولت اسلامی است تا بتوان مردم‌سالاری را نیز تکمیل کرد که در همین زمینه، مسجد نقطه محوری این حرکت به شمار می‌رود.

وی از بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی نام برد و افزود: همان‌گونه که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از جایی الگو نگرفته است، تشکیلات آن نیز برگرفته از نمونه‌ای نیست و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای حضور مردم در تمامی عرصه‌ها و سالار بودن و صاحب‌کار بودن مردم، تشکیلات بسیج لازم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، شکل‌گیری حرکت عمومی منضبط و هدفمند را لازمه رویکرد تحول‌آفرینی دانست و تصریح کرد: وقتی سخن از به میدان آمدن تمامی ظرفیت‌هاست، در اصل تشکیلات بسیج نه به معنای سازمان و سپاه بلکه به معنای مردم مورد نیاز است که در همین راستا نیز مسجد محور قرار می‌گیرد و باید کارکردهای آن همچون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی، بهداشت و درمان، داوری و حل اختلاف و علمی و فناوری محقق شود.

وی مردم‌سالار شدن اقتصاد را ضروری خواند و گفت: سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج، مردم پایه کردن تحقق گام دوم انقلاب را در تمامی عرصه‌ها برنامه‌ریزی کرده است از این رو بسیج مستضعفان از تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی حمایت می‌کند و مساجد محلات را در این زمینه فعال خواهد کرد.

گفتنی است؛ سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سفر روز پنجشنبه16 دیماه خود به استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر حضور در آیین تشییع شهدای گمنام در شهرکرد وسخنرانی در یادواره های شهدای شهرستان بن و شهر جونقان ازتوابع شهرستان فارسان ودیدار و گفتگو با خانواده یکی از جانبازان دفاع مقدس، از دو پایگاه نمونه در طرح محله اسلامی شهرکرد هم بازدید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار