در شهرستان سامان برگزار می شود؛

تشیع پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام

فرماندار شهرستان سامان گفت: همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم، تشییع خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۳۷۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کمال اکبریان اظهار داشت: آیین استقبال از شهیدان گمنام در شهر سامان از ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه در محل پلیس راه سامان و سپس به سمت حسینه صاحب الزمان (اروحنافداه) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آیین استقبال از یک شهید گمنام دیگر نیز ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد بقیه الله (اروحنافداه) دهستان شوراب صغیر برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، پیکر هشت شهید گمنام سالهای دفاع مقدس، روز سه‌شنبه ۱۴دی‌ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد چهارمحال و بختیاری شد تا همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تشییع و خاکسپاری شوند.

این تعداد چهار شهید گمنام در عملیات کربلای ۵، همچنین ۲ شهید در عملیات رمضان، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

سن این شهدا از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است و ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران شهرکرد خاک‌سپاری می‌شود.

هم‌اکنون ۱۲۱ شهید گمنام در سطح  استان چهارمحال و بختیاری آرمیده‌اند که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی و ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

پیکرهای پاک ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه در تهران و ۲۴ استان کشور با حضور مردم انقلابی تشییع می‌شود.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید، تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

ارسال نظرات