فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

کمک رسانی سپاه و بسیج به مناطق سیل زده جنوب کرمان

سردار حسین معروفی گفت: یک قرارگاه در جیرفت، قرارگاه دیگری را در کهنوج، یک قرارگاه دیگر در شرق استان با مدیریت شهرستان بم و یک قرارگاه در مرکز استان تشکیل داده ایم.
کد خبر: ۹۴۰۴۷۳۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

 سردار حسین معروفی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: ما در روزهای منتهی به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، علاوه بر برنامه ریزی برای مراسم ها، همزمان شرایط جوی استان را رصد می کردیم و طبق پیش بینی ها به این نتیجه رسیدیم که احتمالا در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی، جنوب استان دچار سیلاب می شود و در برخی جاها خساراتی را به بار می آرود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: برای اینکه هم بتوانیم مراسمات ملی و بین المللی سالگرد را به نحوه احسن با رویکرد مردمی انجام دهیم؛ که هم اکنون زائران زیادی از کشورهای اسلامی و سراسر ایران اسلامی وارد شهر کرمان شده اند که امروز جمعیت غیر قابل تصوری در محل گلزار شهدای کرمان حضور داشتند و هم بتوانیم کارها سالگرد را به خوبی انجام دهیم و اگر مشکلی در جنوب و شرق استان برای مردم پیش آمد بتوانیم اقدام کنیم؛ از چند روز قبل در جنوب و شرق استان قرارگاه هایی را تشکیل دادیم و معین هایی را در این زمینه مشخص کرده ایم.

وی اظهار کرد: یک قرارگاه در جیرفت با معین هایی که مدیریت شهرهای عنبرآباد، فاریاب و رودبار جنوب را دارند، قرارگاه دیگری را در کهنوج با مدیریت شهرستان های منوجان و قلعه گنج، یک قرارگاه دیگر در شرق استان با مدیریت شهرستان بم و یک قرارگاه در مرکز استان که معاون هماهنگ کننده سپاه مسئول  و دبیر این قرارگاه مسئول سازمان بسیج سازندگی است، تشکیل داده ایم.

این مقام مسئول تأکید کرد: هشدارهای لازم را داده ایم و به همه اعلام کردیم که همکاری کنند؛ از روز گذشته که در مناطق دچار سیلاب شدیم، همزمان نواحی درگیر سیلاب قلعه گنج، منوجان و رودبار با همکاری گروه های جهادی، کمک های درون شهرستان ها، هلال احمر و مشارکت مردم  وارد عمل شدند.

سردار معروفی افزود: ما نیز به شهرستان های معین دستور  کمک داده ایم و معین های خارج از جنوب و شرق استان، یعنی نواحی سیرجان، رفسنجان، زرند و ناحیه حضرت امیر در کرمان و بم را برای گسیل امکانات به مردم وارد عمل کرده ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برای منطقه نیاز به نیروی انسانی نداریم؛ گروههای جهادی و گردان های بیت المقدس و امام حسین علیه السلام در این عرصه حضور دارند و در صورت نیاز از ظرفیت گردان های کوثر در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه به طور ویژه امکاناتی برای برطرف کردن آبگرفتگی منازل در برخی از روستاها و شهرها نیاز داریم، عنوان کرد: اولویت اول تخلیه آب از ساختمان ها و بیرون کشیدن دام و وسایل مردم است و در این راستا با کمک هلال احمر و مردم منطقه، وسایل و دام مردم باید جا به جا شوند تا آسیبی نبینند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه تغذیه، موکب ها و گروههای جهادی کمک می کنند تا  مشکلی برای مردم ایجاد نشود، ابراز کرد: ما همزمان با برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی در حوزه محرومیت زدایی و کمک به مردم با همان جدیت و سماجت قبلی موضوعات را دنبال می کنیم و از مسئولین اجرایی استان استدعا داریم که به طور جدی پای کار باشند و همچنین خیرین و واقفین و گروه های جهادی محلی و بومی در منطقه کمک کنند.

سردار معروفی گفت: این باران را نعمت بزرگ الهی می دانیم، اما باید مدیریت کنیم که مردم دچار آسیب نشوند و سیلاب مردم را اذیت نکند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در جنوب استان از دو سال پیش درخواست داشتیم که داکت بزرگ از جیرفت تا جازموریان احداث شود، اظهار کرد: این طرح بسیار مهمی است تا بتوانیم مدیریت نگهداری آب و کند کردن سیلاب را داشته باشیم تا دچار خسارت نشویم.

وی با تأکید بر اینکه ما در صحنه حضور داریم تا با مشارکت مردمی مشکلات را برطرف می کنیم، خاطر نشان کرد: اگر آن طرح اجرا شده بود امروز در منطقه جنوب دچار خسارت نبودیم؛ این مطالبه ما است که در این عرصه یک بخش لایه روبی رودخانه هاست و بخش دیگر جلوگیری و کند کردن جریان آب است که سرعت آب خسارت نزند.آرمان

ارسال نظرات