یادواره خانگی شهید احمد حسنخانی ومحمد ایزدی

به همت حوزه بسیج خواهران خدیجه الکبری سلام الله علیها ناحیه زرند برگزار گردید

به همت بسیج خواهران خدیجه الکبری سلام الله علیها ناحیه زرند ،یادواره شهدای خانگی شهید احمد حسنخانی با حضور امام جمعه ، فرمانده سپاه زرند در منزل پدر این شهید در یزدانشهر زرند برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۰۴۰۶۷
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰

به همت بسیج خواهران خدیجه الکبری سلام الله علیها وهمزمان با ایام فاطمیه سلام الله علیها ودومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ،یادواره شهدای خانگی شهید احمد حسنخانی با حضور حجت الاسلام ایزدی امام جمعه ،سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند در منزل پدر این شهید در یزدانشهر زرند  برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری بسیج در این مراسم که حجت الاسلام ایزدی امام جمعه یزدانشهر،سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند ،خانواده مکرم ومعظم شهید حضور داشتند ،سرهنگ اکبرکردی فرمانده سپاه زرند ،با تسلیت شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) وفرارسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت : شهدا با اهدای خون خود ولایت مداری و ولایت پذیری را نشان دادند و هدف از برگزاری و تشکیل یادواره های شهدا ،خصوصا یادآوری شهدای خانگی آن است که راه و اهداف خود را با راه و روش شهدا تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق یاد خدا و ارزش ها، برگزاری مراسم شهداست، افزود: باید برگزاری یادواره های شهدا در راس باشد و این موضوع وظیفه همه  متولیان فرهنگی را سخت می کند.

سرهنگ کردی  با اشاره به اینکه در تمام وصیت نامه های شهدا اطاعت از رهبری و ولایت فقیه توصیه و تاکید شده است گفت: ولایت مداری با پیام و شعار تحقق پیدا نمی کند و باید کار عملی در این خصوص انجام شود چرا که پیام مهم و درس عملی شهدا ولایت مداری است.

وی تصریح کرد: امروز برخی افراد در کشور به گونه ای صحبت می کنند که میخواهند روحیه ی بی تفاوتی و بی مسئولیتی را در جامعه اشاعه دهند که این بر خلاف مسیر و راه شهدا است، چون شهدا مجریان عملی امر به معروف و نهی از منکر بودند.

فرمانده سپاه زرند در پایان سخنان خود با توجه به دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیزگفت: همه زندگی حاج قاسم برای ما درس است وحاج قاسم توانست ضمن حفظ زندگی عادی خود یک الگوی تمام عیار معنوی باشد. این تفکر مربوط به اباعبدالله حسین (علیه السلام )  و یاران اوست مکتب حاج قاسم بر گرفته از مکتب عاشوراست. کسی که  به جای آرامش شخصی به دنبال آرامش مردم بود، چون دشمن را از بن دندان شناخته بود. دشمن شناسی در تفکر حاج قاسم لحظه‌ای به او اجازه غفلت نداد تا اینکه به دختر خود گفته بود اگر نیاز باشد در چشمان خود نمک می‌ریزم تا این چشم‌ها در عمل به وظیفه خود و ایجاد آرامش برای مردم لحظه‌ای بر هم نیاید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شیخ حسن ایزدی امام جمعه یزدانشهر با تسلیت شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) وفرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت : بزرگترین درس شهدا ولایت‌مداری است و در وصیت‌نامه همه شهدا بدون استثناء بر پیروی از ولایت فقیه و توجه به اوامر ولایت تاکید شده است. ،ولایت‌مداری شهدا رمز خوشبختی و عاقبت به خیری آنان بوده است.

وی همچنین از وحدت و توجه به ولایت فقیه به عنوان دو عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و تأکید کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی نیز همین دو عامل اساسی و تأثیرگذار است. وما  باید امروز گفتار، رفتار و کردارمان برگرفته از آرمان‌های شهدا باشد و از پیام‌های شهدا غفلت نکنیم.

امام جمعه یزدانشهر زرنددر پایان سخنان خود عزت، عظمت، آسایش، امنیت و پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی را مدیون جانفشانی، ایثارگری و شهادت بهترین فرزندان ایران اسلامی  همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دانست و خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی به برکت برخورداری از ولایت، شاهد ثمرات و برکات جانفشانی‌های شهداست.

لازم به ذکر است ، یادواره شهدای خانگی در منزل شهید محمد ایزدی به همت  پایگاه مقاومت  حضرت ام البنینن (سلام الله علیها)  حوزه خدیجه الکبری (سلام الله علیها) در منزل این شهید برگزار گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار