کارشناس مسایل سیاسی:

شهدا پیوند بین امت و امام را با خونشان امضا و اثبات کردند

دکتر علیرضا اسماعیلی با بیان اینکه شهدا پیوند بین امت و امام را خونشان امضا و اثبات کردند، گفت: اگر پیوند بین امت و امامت نباشد هیچ نظام ایدئولوژیکی دوام نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۰۳۸۵۹
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته بصیرت، مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی و دومین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر فرادنبه برگزار شد.

در این مراسم مسؤل معاونت سیاسی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان گفت: اگر شروع انقلاب اسلامی را سال ۴۲ و تبعید حضرت امام خمینی (ره) بدانیم، از سال ۴۲ تا ۵۷ نگاه دشمنان انقلاب اسلامی این است که یک حرکت اعتراضی علیه حکومت پهلوی شکل گرفته و با تهدید و ارعاب و قتل ها و خونریزی ها این حرکت از بین خواهد رفت و اعتقادی به شکل گیری انقلاب نداشتند.

دکتر اسماعیلی، افزود: در طول این ۱۵ سال یعنی از سال 42 تا 57 دو عامل مهم در مقابل رژیم پهلوی و ستم‌شاهی ایستاد و باعث گسترش و شکل گیری انقلاب اسلامی، شد: امام راحل عظیم الشأن و مردمی که پای کار امامشان ایستاده بودند و این یعنی پیوند بین امت و امامت.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اگر امام امت امیرالمومنین علیه السلام باشد و مردم هم اهل نماز و قرآن باشند، ولی بین امت و امامت پیوند نباشد و حتی علی علیه السلام هم در راس حکومت باشد، حکومتش بیش از ۴ سال ۹ ماه دوام نخواهد آورد؛ لذا اگر پیوند بین امت و امامت نباشد هیچ نظام ایدئولوژیکی دوام نخواهد داشت. در انقلاب ما پیوند بین امت و امامت را شهدا با خونشان امضا و اثبات کردند.

 دکتر اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و استکبار جهانی تصمیم گرفتند با یک حمله ناگهانی ریشه‌های این انقلاب را از بین ببرند، لذا صدام را در مقابل انقلاب قرار دادند و ۳۳ کشور پشت سر صدام قرار گرفتند و به کشور ما حمله کردند. در این شرایط بودکه امام عظیم الشأن (ره) در مقابل دشمنان ایستاد و مردم با پیوند با امام دشمن را زمین گیر کردند و اگر امام در جماران می گفتند خرمشهر باید آزاد شود آن رزمنده در میدان جنگ میگفت سمعاً و طاعتا. محاسبات دشمن عددی و دنیایی بود ولی محاسبات امام و مردم الهی، به همین خاطر بود که حتی یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی، استکبار جهانی تصمیم به قطع پیوند بین امام و امت گرفت و گفت باید مثل زمان علی علیه السلام امام را خانه نشین و مردم را گرفتار معاویه ها کنیم لذا دست فتنه، تردید، شبهه و جنگ نرم زندند. و در سال ۷۸ فتنه کوی دانشگاه و در سال 88 با کلید واژه تقلب در انتخابات آتش فتنه را در کشور روشن کردند که با سخنرانی مقام معظم رهبری مدظله العالی و حضور مردم انقلابی بار دیگر ناکام ماندند.

علیرضا اسماعیلی در ادامه گفت: لذا اتاق فکر دشمن تصمیم گرفت به بهانه اقتصاد مردم را به کف خیابان بکشاند و با ابزار تحریم و فشار اقتصادی جنگ اقتصادی به راه انداختند و دو بار به بهانه اقتصاد، در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ مردم را به کف خیابان آوردند و گفتند با گره زدن اقتصاد به مسائل منطقه ای می توانیم حاج قاسم سلیمانی را از منطقه، از سوریه، لبنان و عراق به داخل کشور برگردانیم.

وی در پایان با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی گفت: حاج قاسم یک شخص نیست یک مکتب و یک مدرسه درس آموز است، در مکتب حاج قاسم بن بست معنا ندارد، در مکتب حاج قاسم کارها خالصاً لله و  فقط برای خدا انجام می شود، در مکتب حاج قاسم استقامت در راه حق وجود دارد و اگر در مسیر حق استقامت کردید خدا نعمتهایش را بر شما ارزانی خواهد کرد.

ارسال نظرات