در آستانه ایام فاطمیه برگزارشد؛

نشست کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی

همزمان با دهه بصیرت و در آستانه ایام فاطمیه وسالگرد شهادت سردار دلها، نشست مسئولان شهرستانی کانون تخصصی "تبلیغ دینی و مداحی "خدمت رضوی استان در آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۰۳۸۲۲
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در این نشست دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سردار دلها و تسلیت ایام فاطمیه گفت: عرصه‌های خدمت به هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا علیه السلام قبل از شروع کار خادمیاران رضوی محدودیت‌هایی داشت.

 حجت‌الاسلام ابراهیم حجت پناه  به ارائه ی خدمت توسط خادمیان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: خادمیاران با هر تخصصی که دارند می توانند در سطح کشور با نیت خدمت به حضرت امام رضا علیه السلام  خدمتی بی‌منت به محرومین انجام دهند،  این خدمات اگر به صورت جمعی انجام شوند، گره‌ بزرگتری را از مشکلات جامعه باز می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز بکار خادمیاران رضوی اظهار داشت: نهال نوپای خادمیاری در سال 95 در استان چهار محال و بختیاری پایه‌گذاری شد و از ابتدای کار تا سال 98 بدون تبلیغ گسترده، افرادی که علاقمند بودند ثبت‌نام و روند اداری این عزیزان پیگیری شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان، با اشاره به تعداد خادمیاران چهارمحال وبختیاری گفت: با پیگیری های انجام شده، حدود 1800 خادمیار رضوی در استان با تعیین عرصه و مصداق خدمت، فعالیت دارند، هر خادمیار ضمن مشارکت در برنامه های استان می‌تواند تا سقف 12 شیفت در حرم مطهر رضوی ارائه خدمات داشته باشد.

حجت‌الاسلام حجت پناه  افزود: در سطح استان 20 کانون خدمت رضوی فعالیت دارد که از جمله کانون‌ها می‌توان به کانون تخصصی:" تبلیغ دینی و مداحی"، "تعلیم و تربیت"، "قرآن"، "سلامت"، "حرکت‌های جهادی"، "شعر و ادب"، "اشتغال و کارآفرینی"، "جوانان"، "بانوان"،" خانواده" و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: خادمیاران رضوی باتوجه به علاقه،تخصص، استعداد و توان خود در یکی از کانون‌های خدمت رضوی سازماندهی  و مشغول ارائه خدمت هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان، با اشاره خدمات ارائه شده از آغاز شیوع ویروس منحوس افزود: از آغاز کرونا کانون‌های خادمیاری فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دادند که: تهیه و توزیع بسته های معیشتی به خانواده‌های ایتام و نیازمندان با همکاری خیرین، خیریه‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از جمله اقدامات ارائه شده می باشد.

 

همچنین معاون کانون‌های خدمت رضوی استان هم دراین نشست به بیان مصداق های خدمتی کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی پرداخت.

هوشنگ گنجی، آموزش مداحی، انجام مداحی به مناسبت های مختلف، سخنرانی تبلیغی معارفی، برگزاری جلسات بیان احکام، جلسات با موضوع مهدویت، بصیرت افزایی، مشارکت در برنامه های گروهی در عرصه های مداحی و نیز تبلیغی و مشارکت در طرح سفره های مهربانی و پویش سفره ای به وسعت ایران ... را از جمله عناوین مصادیق خدمتی "کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی" عنوان کرد.

 معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اظهار داشت: حرکت خادمیاری دو بال دارد، یکی جنبه تشکیلاتی و ساختاری آن است و دوم، جنبه خدماتی را شامل می‌شود، بر این اساس باید در بحث اول مسئولین کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی هر شهرستان حداقل ده نفر از واجدین شرایط (خادمیار یا یاور رضوی) را در دو حوزه تبلیغ و ستایشگری سازماندهی کرده و برای انجام خدمت معرفی نمایند.

گنجی گفت: مسئولین کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی هر شهرستان نسبت به ثبت گزارش‌ها و اقدامات انجام شده در سطح شهرستان در سامانه جامع رضوی و ارسال تصاویر از طریق ایتا برای مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی استان اقدام نمایند تا به صورت متمرکز به متمرکز اطلاع رسانی شود.

 

در آغاز این نشست مسئول کانون های خدمت رضوی استان با گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و عرض خیر مقدم به انجام فعالیت های کانون در سطح شهرها و روستا های سراسر استان با بگارگیری افراد توانمند و مستعد پرداخت.

حمیدرضاتوسلی از مسئولین کانونهای تبلیغ دینی شهرستان ها خواست همزمان با دهه بصیرت، ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، برنامه های بصیرت افزایی، مناجات، دعا مداحی و  نوحه خوانی برای شبکه خادمیاران حضرت امام رضا علیه السلام در کانون های عمومی، محله و مخاطبین آنان داشته باشند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، خیر مقدم گویی مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی استان و پاسخگویی به سوالات از دیگر برنامه های این نشست تخصصی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار